ida87_thea_andrine Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 Jeg hadde positiv el test og masse symp på el mandag 25 mai og det er 7 dager siden.... Dette er første pp som jeg temper meg og derfor har jeg jo noen spm.... Men tempen er ganske høy og det har den vert siden el altså høy da mener jeg at igår var den 37 idag 37,04, lørdag var den 37,08..... Noen som vet når det er "normalt" at tempen synker etter el???
ida87_thea_andrine Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #2 Skrevet 1. juni 2009 jeg tror jeg har lest om det faktisk et sted på nettet om at man har lav temp rett før el og rett etter el så blir den høy og så blir den enda høyere etter en ukes tid så er det stor sansynlighet for at man er gravide??? stemmer dette???
Gjest Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 førsrt må jeg bare spørre om du temper til samme tid, og etter søvn? Så skal jegsvare det jeg selv har erfart da jeg ble gravid. Normal temp før e.l lå på 36.8 dagen etter e.l steg den til 37.1, den lå på alt fra 36,9 - 37,3 helt frem til mensen ikke kom... var desverre graviditet utenfor livmor... så det kan være et godt tegn... men for mange blir tempen lavere igjen et par dager før ikm... og da er de mest sannsynelig ikke gravide... lykke til
ida87_thea_andrine Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. juni 2009 Ja, temper til samme tid hver dag...... og etter søvn.... Men før du ble gravid da??? sank tempen etter noen dager eller sank den når tr kom???
solisoli Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 Tempen min stiger etter EL og synker ikke før 1-2 dager før mensen.
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 1. juni 2009 #6 Skrevet 1. juni 2009 Helt korrekt! Man skal ha lav temperatur fra mensen starter og til eggløsning. Etter eggløsning er tempen høyere helt til evnt. mensen igjen. Da synker tempen igjen. Når man skal tempe så må man minst ha sovet 4 timer, ikke hatt noe alkohol i kroppen ol. Man skal helst ikke foreta seg noe før man temper seg om morgenen. Bare strekke hånden bort til måleren mens man ennå ligger i sengen. Da får man korrekt måling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå