HTC Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 Har litt grillet kylligrester og grillpølser jeg gjerne vil bruke opp. Kan jeg lage tykk hvit saus m/pepper, salt og muskat. Ha oppi kokt makaroni Lett steke grillpølsene, skjære de opp og ha det med rester av grillkylling oppi makaronistuingen? Putte i ildfast form i oven eller ikke? Hvis ja, hvor mange grader og hvor lenge? Noe mer jeg kan/bør tilsette eller ha ved siden av? Har noe frossen wok gr.saker i fryseren, maisboks o.l
HTC Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #2 Skrevet 1. juni 2009 Holder det å lage hvit saus av 1ss smør, 2 ss mel, 4dl melk + litt fløte? Vi er 2 voksne og 2 småbarn. Hvor mye makaroni skal jeg koke?
elikatt -mamma til 4- Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 Det høres helt greit ut. 2-3 dl. makaroni burde holde. Jeg bruker å ha litt ost på toppen, steke på 200 grader varmluft i ca halv time, eller til osten er gylden, og servere grønnsaker til.
Fillerya Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 Jeg har bare pleid å koke passe mengde makaroni, helle melk opp, smør, og så jevne. Jeg pleier å lage sånn "mikseform" noen ganger, men tror ikke jeg ville laget stuing. Jeg ville blandet makaroni, kylling, pølser og eventuelle grønnsaker du har i ei form, krydret, hatt ost på, og satt den i ovnen. Garantert godt, og unger liker det:-)
Gjest Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 Synes det var littlite melk til så mye makaroni, men resten hørtes greit ut :-)
HTC Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 1. juni 2009 OK. Nå har jeg laget ferdig hvit saus allerede + kokt makaroni i egen gryte. Kan jeg bare lage makaroni blandet i hvitsaus og steke opp kylling + pølse i steikepanne + gr.saker og servere det hver for seg eller skal jeg bare kaste hvitsausen? Tips?
Fillerya Skrevet 1. juni 2009 #7 Skrevet 1. juni 2009 Gjør som du føler for:-) Det blir nok godt uansett!
-MtG- Skrevet 1. juni 2009 #8 Skrevet 1. juni 2009 Jeg ville rørt inn et par egg i den hvite sausen, blandet alt sammen, puttet i en form med ost på toppen. Inn i ovnen i på 200 grader til osten er gyllen:)
HTC Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 1. juni 2009 He he Nå er jeg litt forvirret her Saus er ferdigkokt (hadde mere melk i) Makaroni ferdikkokt Skal nå skjære opp pølser og rive opp rester av kyllingen (bare litt igjen).. Hva blir best å gjøre videre? Har frossen wok gr.saker, paprika, mais evt.
Gjest Skrevet 1. juni 2009 #11 Skrevet 1. juni 2009 Jeg ville blandet alt, helt voer i en ildfast form og evt strødd litt ost over og gratinert i en 10-15 minutter i ovnen. Så kan du gjerne woke grønnsaker til mens den står inni der :-)
HTC Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #12 Skrevet 1. juni 2009 Da har jeg valgt å gjøre det slik: Har laget makaronistuing med makaroni og hvitsaus laget på melk og fløte + salt, pepper og buljongpulver I en ildfast form har jeg kun lagt oppskjerte grillpølser, revet grillet kyllingkjøtt, litt makaroni og mais. Står inne i varmluft ovn nå Serverer dette som kjøtt og makaronistuing ved siden av.
Gjest Sauen er poppeklar! Skrevet 1. juni 2009 #13 Skrevet 1. juni 2009 Jeg lager hvitsaus, koker makaroni og koker grønnsaker (gulrøtter og erter). Tar hvitsausen bort fra stekepannen og rører inn et pisket egg eller to. Blander dette i en ildfast form, har oppi kjøttet (jeg pleier å bruke skinke men pølse og kylling funker sikkert). Strøkavring på toppen, og inn i ovnen i 15-20 minutter på ca 200 grader. Blir nammis og småen elsker det! Serverer gjerne med poteter og smeltet smør.
HTC Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #14 Skrevet 1. juni 2009 Takk for all hjelp og gode råd. Det ble kjempegodt! Rubbel & bit ble spist opp =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå