Gå til innhold

dere som bruker/har brukt nuvaring/p ring kan dere fortelle meg litt om den?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Brukte den bare i 2mnd, for noen år sia. Likte den ikke.

Hva med hormon spiral? Den skal vist være like trygt som sterilisering i følge legen min da jeg skulle ordne med det, så nå har jeg den så lenge den fungerer. Slipper mensen uten å være gravid, to fluer i en smekk.

Ja, du kan utsette mensen. (putt i ny ring uten å vente en uke)

Ja, jeg hadde mellomblødninger. Men jeg reagerer med blødninger på ALL hormon-prevensjon.....

Blødde mindre enn "vanlig". (vanlig=ingen prevensjon)

Mindre smerter ved mens.

Enkel å bruke? Ja

Hadde det ikke vært for mellomblødningene jeg fikk i hytt å pine så hadde jeg vært svært fornøyd :)

har brukt h spiral, og den tålte jeg ikke. fikk fullt av kviser og jeg har kanskje 1 i løpet av et år til vanlig.

går på jasmin nå og jeg har mellomblødninger. hadde ikke det før med de. og jeg gidder ikke gå å blø når jeg ikke skal gjøre det;-)

Gjest Lykkeliten2

jeg brukte den i en syklus, men har ikke brukt den igjen. Jeg fikk mellombloedninger av den, noe jeg aldrii har hatt, og syns ikke det var noe festlig. Ellers saa syns jeg avogtil at den kunne kjennes, og ikke minst mannen min syns den kunne kjennes (men han kan ha innbilt seg det da..) Jeg fikk like kraftig pms som foer og var generellt sett ikke fornoeyd.

Den var enkel aa bruke, saa det er jo positivt..

Jeg bruker den nå og er veldig godt fornøyd.

Ja, man kan utsette mensen / hoppe over en mens.

Mellomblødninger, som i blødning mens ringen er inne, nei. Men mens i den ringfrie perioden, ja.

Blør helt som normalt.

Ingen smerter ved mens, hvilket er normalen for meg uten prevensjon.

Ja, veldig lett å bruke ... sett inn som en tampong, ta ut når 3 uker er gått. (stikk en finger oppi for å sjekke at den sitter på plass nå og da.)

Største fordelen for meg var at jeg fikk tilbake sexlysten som forsvant med p-pillen. Dette fordi det er mindre hormoner og de virker mer lokalt.

Jeg er i hvertfall veldig godt fornøyd.

Og ps ... ifølge mannen merkes den ikke når han er inni ;-)

Annonse

Ja du kan utsette mensen med den.

Jeg hadde ikke mellomblødninger i det hele tatt.

Blødde mye mindre enn vanlig mens.

Har ikke smerter ved menstruasjon, merker bare litt mensmurring de første dagene.

Den er kjempe enkel å bruke, er storfornøyd! Har bare positive ting å si om den. :)

Ja, kan utsette.

Ingen mellombløbninger

Blør mye mindre enn vanlig, har nå bare tre dager med blødning mot 8 før.

Mindre smerter enn jeg hadde før, men tror det har mer med fødselen å gjøre (begynte på ringen etter at jeg fikk frøkna).

VELDIG enkel å bruke, er storfornøyd! Ingen bivirkninger, slipper å tenke på piller og annet tull :-)

takker for alle tilbakemeldinger:)

kjekt å få høre både positive og negative ting:-)

men jeg tror iallefullefall at jeg skal gi den et forsøk:)

kom gjerne med flere tilbakemeldinger:-)

hva koster en sånn 3 mndspakker forresten?

kan man utsette mensen med den?

hadde du mellomblødninger?

blødde du mer/mindre/som vanlig?

mer el mindre smerter ved mens?

enkel å bruke?

Jeg hadde ikke mellomblødninger.

Blødde verken mer eller mindre

Veldig enkel å bruke, og kan tas ut når man har sex (kan være ute 2 eller 3 t uten at det er "farlig")

Jeg får en haug bivirkninger av all hormonell prevensjon, men P-ringen er den jeg har fått minst med. Brukte det før og etter jeg var gravid. Sluttet for litt siden pga bivirkninger og i håp om en til snart.

Det koster 300 kr for 3 ringer.

Jeg hadde mensen kun et par ganger i løpet av de 2-3årene jeg brukte p-ring. Jeg hadde ringen i 3uker og så opphold 1uke som man skal, men blødde likevel ikke. Hadde ingen småblødninger heller.

Jeg syns det var enkel å bruke og det beste for meg var at jeg kun trengte å huske på den 2ganger i mnd, jeg glemte alltid å ta p-pillene og da hjelper de jo ikke... Det er heller ikke noe problem hvis man går med den noen dager for lenge, så man kan utsette på den måten også i tillegg til at man kan sette inn ny ring med en gang.

Hvis mannen kjenner den når dere har sex, så er det fullt mulig å ta den ut og så skylle den og sette den inn igjen.

Jeg var veldig fornøyd og hadde nok gått tilbake til den etter jeg fødte hvis man kunne brukt den når man ammer.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...