Ooops I did it AGAIN Skrevet 31. mai 2009 #1 Skrevet 31. mai 2009 Leser i alt av bøker jeg har at vannet kan gå, komme fossende eller bare dråper. Og at det gjerne lukter litt søtt eller vammelt... Hva i all verden vil det si? Jeg har i kveld blitt noe våt i underklærne, men har vært ganske varm. Ikke urin, for det kjenner jeg på lukt og det er helt klart. Har en veldig urolig baby i kveld også, så tenkte først det var litt urinlekkasje fordi den presser mot blæra. Noen som har erfaring med vannavgang som ikke fosser ut...og hva lukter det egentlig?
Lykke X 4 Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 Hei! Jeg opplevde å lekke fostervann sist gang. Vannet var rosaaktig og blankt, kanskje blakket. Det kjentes at det rant væske, litt og litt. Syntes ikke det luktet noe som helst spesielt av fostervannet da. Hvis du er usikker kan du ringe føden. De vil be deg ta på et bind og følge med om det kommer noe i det/ta bindet med til dem for undersøkelse. Er jo viktig å utelukke at det ikke er fostervann. Masse lykke til!
Ooops I did it AGAIN Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2009 Hm.. har ikke kontaktet fødeavd enno.. fant flere tråder om dette og gjorde det alle har fått beskjed om. Ta på et bind og se om det blir vått.. I går kveld skiftet jeg vel sånn lite innlegg tre ganger, men i natt har det ikke vært noe.. Har imidlertid hatt masse menssmerter.. ikke rier. I tillegg kjenner jeg at babyen er laaangt nede, for den trykker nedover. Kan dette evt stoppe for fortervannet slik at det ikke kommer mer, men likevel har gått hull på? Trur jeg skal ringe føden, men vil bare høre om noen har opplevd dette?
Studine mevik Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 Jeg var inne til kontroll på føden i går kveld fordi jeg var usikker på om vannet hadde gått. De sjekket med ultralyd og det var bra med forstervann rundt babyen. De tok en underlivsundersøkelse også og prøvde å få til en lekasje, men det kom ingenting så de mente at det måtte ha vært noe annet. de nevnte blant annet at det kunne være helt tyntflytende utflod. Jeg ble sendt hjem igjen og fikk beskjed om å følge ekstra med det neste døgnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå