Gå til innhold

Baby klær str. 56

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har omtrent ingen babyklær i str. 50. Jeg hoppet rett på 56, jeg! Og venter en jente.. Kan dette bli litt dumt, kanskje? Siden det er snakk om cm, tenker jeg :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har heller ingen klær i str.50... Har kun kjøpt i 56. Om han måtte "svømme" litt i disse klærne ei uke eller to,eller tre,så får det bare være :P

Skrevet

Ja, det går vel å brette opp litt på armer og ben :)

Skrevet

Ja,i værste fall så kan man jo gjøre det ;)

Hadde han blitt født lenge før termin,så hadde vi vel kanskje kjøpt inn noe i str 50,men siden han har holdt seg der inne (termin om 4dager),så regner jeg nesten med at han er/er over 50cm når han blir født,og dermed ikke kommer til å passe str 50. Iallefall ikke så lenge...

Skrevet

Synes det er veldig greit å bare kjøpe klær som kan brettes litt, gjorde det til storebror også. Da varte størrelsene mye lengre, uten at det så ut som han svømte i klærne. 50 hadde vi aldri bruk for, han var 53 cm da han kom 14 dager før termin, lang og slank. Lillesøster blir mye mindre, men også ho får klær som kan brettes litt.

Skrevet

Har en gutt født 4500 g og 53 cm. Rett inn i 56, selvfølgelig litt store- men helt greit! :o

Heller litt store så du får brukt dem enn for små og kun brukt en gang eller to! :o

Skrevet

Vi har bare 2-3 plagg i str 50, og jeg er nesten i tvil om vi kommer til å få brukt dem. Har masse i str 56. Vi venter også jente, men antar hun blir 4 kg+, så da trenger vi ikke str 50. Ingen av våres barn har brukt str 50, alle har gått rett i str 56, men så har de vært litt større enn gjennomsnittet også da. Hadde vi fått en liten baby på 3 kg og 47-48 cm hadde vi nok måtte shoppet litt is tr 50 vi også ;-)

Hva med å la JM klemme litt på magen din på neste kontroll og tippe størrelse? De fleste er ganske slinke til dette. Ikke at de kan anslå helt nøyaktig vekt akkurat, men på meg har de faktisk bommet med maks 100g på alle tre guttene. Blir babyen din 3500g eller mer, så trenger du neppe str 50 (kunne sikkert passet i 2-3 uker, men da synes jeg det er litt bortkastede penger).

Skrevet

Vi fikk jente sist som var bare 2,8 og 49 cm. Hun var så tynn i kroppen at til og med str 50 slang rundt kroppen. Kjøpte faktisk noen få plagg da i str 44 slik at noe satt godt på kroppen til å begynne med. Hun sparket jo av seg sparkebuksa i str 50, hehe. Hun brukte str 50 ganske lenge!

Så denne gangen har vi endel klær i str 50 da vi regner med at lillebror ikke blir noen kjempe han heller. Men dette er jo noe man kan vurdere ut fra signalene man får fra jordmor og lege, evt ul på slutten.

Skrevet

jeg har bare et par -tre ting i 50, og resten i 56.

mine to brukte vel str 50 i 1-3 uker bare... og gjør jo ikke noe om man bretter opp litt på armene o.l....

Skrevet

Hei! Fikk en gutt nå i april som var 51 cm og 3600 gram. Vi hadde arvet mye klær i str 50, og fikk brukt alt av dette :) Det aller meste av 56 klærne var alt for stort til han, noen av buksene datt av han fordi de var for vide i livet, og han svømte i pysjene. Nå er han 56 cm og allerede 5 kg, og fortsatt er det noen av 56 klærne som er alt for store, mens han kan fint bruke 62 i noen klær... Er VELDIG stor forskjell på str på klærne, noen i 56 er små, mens andre er alt for store...

Jeg trodde også at jeg hadde fryktelig mye klær og at vi aldri kom til og få brukt alt, men her har vi fått en gutt som gulper mye... så måtte faktisk ut og kjøpe mer klær til han...

Om du vil ha klær i str 50 eller ikke blir jo litt opp til om du ønsker og ha klær som passer eller om du syns det er greit at de er litt store de første 2-3 ukene...

Skrevet

Vi fikk en gutt på 3360 og 48 cm sist. Han svømte i størrelse 50... Men i løpet av to uker så var han vokst ut av den størrelsen uansett.

Vi kjøper ikke noen klær i 50 denne gangen, vi har et par bukser og noen pysjer og om jenta vår er like liten, så kan hun bruke de i de få ukene det er snakk om:)

De klærne kjøpte forøvrig faren mens jeg var på sykehuset sist, vi hadde jo ikke trodd han skulle være så liten heller:)

Skrevet

Har kjøpt litt i str 50, men ikke så mye...kanskje får lillegutt bruk for det, kanskje ikke - det vil tiden vise.

Skrevet

Gutten vår var 52 cm og 3290 g.

Hadde kjøpt 6 bodyer i 50, trodde ikke det kom til å passe, men de er nesten litt store. 56 blir altfor stort..

Skrevet

jeg personlig synes det er helt ok å starte rett på 56.. med ett unntak. og det gjelder bodyer. en body er undertøy og bør passe akkurat bestandig. nyfødte kan knapt bevege seg og tenk da å måtte ligge med for store bodyer som krøller og folder seg og slenger rundt kroppen. i tillegg til alt det andre som kanskje må brettes litt her og der de første ukene...

jeg vet ihvertfall at jeg foretrekker undertøy som passer akkurat og jeg innbiller meg vel i grunn at babyer foretrekker det samme;) alt annet må gjerne være litt i største laget men ikke bodyer.

så en 5-6bodyer i str 50 er sjelden bortkasta penger om man tenker på den måten.

men man kan jo fint vente til etter fødselen med å kjøpe det da;)

Skrevet

Tror nok ikke du vil komme til å angre på å ha kjøpt noen plagg i str 50, nei!! Fødte selv en liten jente på 2900g, og str 56 var aaaaltfor stort i flere uker...Tror vi brukte en blanding av str 50 og 56 helt til snuppa nærmet seg 2 mnd faktisk!

Og selv om jenta di kanskje blir hakket større, er det jo uansett stas å vise fram babyen sin til familie og venner i klær som faktisk passer, og ikke ser ut som en stor søppelsekk på hehe;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...