lise.o Skrevet 31. mai 2009 #1 Del Skrevet 31. mai 2009 fant ut jeg var gravid i går og er ca 5 uker på vei. er fra før av alene med min sønn på 3 1/2. og så har jeg klart og være uheldig med en som ikke klarer og ta ansavr. så tror det beste for meg er abort. skal jo begynne i ny jobb i juni. og hva skulle jeg sagt te folk rundt meg visst jeg skulle beholdt det. er stille fortvilet og usikker. er det noen som har tatt abort her og vet hvordan det er? har hørt fra flere jeg kjenner som har gjort at de ikke ville gjort det igjen og det hjelper ikke så mye. hilsen 26 år og kansje alene med 2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140186352-uheldigvis-gravid/
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #2 Del Skrevet 2. juni 2009 Hei Lise. Du har fortsatt god tid på å bestemme deg, selvom det beste er, skulle du velge å ta abort, å gjøre det så tidlig som mulig. Jeg er i samme situasjon som deg, 5 uker på vei, med ny jobb som venter i august. Jeg har ikke barn fra før, men har tidligere tatt 2 aborter. Første gang jeg ble gravid var jeg omtrent på din alder, og sammen med en mann som jeg ikke stolte på. Jeg var helt fortvilet og lot det gå veldig lenge(nesten 14 uker) før jeg fant det nødvendig å ta abort. Opplevelsen var overhodet ikke hyggelig, og det var både psykisk vondt og skremmende. Fordi jeg var såpass langt på vei, hadde jeg smerter i ettertid, men de gav seg etter en uke. Den neste aborten skjedde året etter, men ved 9 uker, og selvom jeg blødde mye etterpå, var det ingen smerter. Emosjonellt sleit jeg ikke med en gang, men følte derimot en STOR lettelse, og at jeg hadde tatt det riktige valget. Et par etterpå har jeg ofte vært lei meg over valgene jeg tok, men mer sint for at jeg kom meg opp i en situasjon som jeg ikke ville være i ikke bare en, men 2 ganger. jeg hadde på den tiden ingenting å tilby et barn, ikke sted å bo, eller stabil økonomi, og heller ingen ansvarsfull mann, og følte det ville være urettferdig å føre frem. Jeg kan ikke si at jeg har angret i ettertid, men grunnet min alder nå, og at jeg har mere stabile forhold har jeg valgt å beholde barnet. Nå sliter jeg litt med tanker om å bli "straffet" pga det jeg gjorde før, og jeg håper at alt går bra. Det er bare du som kan ta den avgjørelsen Lise, og det er ikke enkelt. Bestill time hos legen din med en gang, og diskuter valgene du har. Legen kan gi deg råd og fortelle deg fakta om aborter. Det er ikke farlig å ta abort. Det er et inngrep, som innebærer alltid en risk, men legen min fortalte at en abort ikke påvirker fremtidige graviditeter. Jeg tror du er sterkere enn du tror. Du har allerede klart å være alene med ett barn og det skal du ha respekt for. Tenk deg litt om, skriv kanskje en liste over "pro's and con's" og se hva som kommer fram. Det er ingen skam i å ta abort. Lykke til. Håper alt går bra til slutt uansett hva du velger. x Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140186352-uheldigvis-gravid/#findComment-140195105
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #3 Del Skrevet 6. juni 2009 Jeg har blitt gravid 3 ganger ved uhell (to av gangene gikk jeg på p-piller, så ikke bare uansvarlig av meg). Tok abort disse tre gangene, var da hhv. 18 år, 20 år, og 23 år. Har ikke angret et sekund. (Var for øvrig student, og det skjedde i tillegg med 3 forskjellige kjærester....)Nå er jeg gravid igjen, og vil beholde denne gangen. Er 26 nå og har fast jobb, og føler meg derfor mer klar. Denne gangen vet jeg at abort ikke hadde vært bra for meg psykisk. Det kan være at det er vanskeligere å gå gjennom abort når du allerede har fått barn, og fått så mye glede, men det er bare spekulasjoner fra min side...Poenget mitt var egentlig at jeg ikke har ofret de tidligere abortene en tanke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140186352-uheldigvis-gravid/#findComment-140217510
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå