Gå til innhold

Fanny er ikke et lurt navn hvis barnet noen gang skal til England

Anbefalte innlegg

Det er faktisk et ord for det kvinnelige kjønnsorgan! Jeg tuller ikke, mannen min er engelsk.

Men er fullt klar over at mange ikke bryr seg om slikt, og jeg kan jo forstå at man ikke alltid går rundt og har lyst til å sette seg inn i hva navnet blir på dette eller hint språket.

Men for oss er Fanny og Simen ute av bildet som navn i alle fall.. og i hvert fall Odd Simen :-).

Fortsetter under...

Jeg bor i Norge, og vi er begge norske, og vi tar absolutt ikke hensyn til om navnet fungerer så godt i utlandet, barna her har også bokstaver i navna som ikke finnes i engelskspråkelige land.

Sambo har bodd i England, og hverken fornavnet eller etternavnet hans funker der, men han klarte seg fint for det. Celina Middelfart klarte seg fint i USA, hun bare fjernet t'en for anledningen, akkurat som Fanny hadde fjernet F'en og Simen bruker Simon. Blir annerledes dersom man planlegger å bo i disse landene eller har nær familie der.

Gjest Antarctica

Ja, mannen din har rett i det - men Fanny er jo faktisk et engelsk navn, forkortelse for Frances; og i "vulgær" bruk er det et slang-ord. Med andre ord er det ikke i dagligtalen og heller ikke "verre" å bruke enn Dick!

Enig med dere alle. Unger med helt norske foreldre tror jeg ikke trenger å tenke så mye på betydningen navna har i utlandet.

Men for min del må jeg nesten det. Min mann er italiensk og mange norske navn kan få italienere til å le i skjegget.. feks Brage, som er et nydelig nordisk navn som var høyt på lista mi, betyr bestefar sine underbukser på slang der mannen min kommer fra.. altså ikke noe jeg vurderer lenger..

Vi jobber da altså hardt med finne navn som ikke har noen betydning på italiensk, men som de faktisk greier å uttale.. (mulig det blir et italiensk navn og da tenker vi såklart likens, om betyr det noe rart på norsk..)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...