Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 31. mai 2009 #1 Skrevet 31. mai 2009 Vi må ha større bil og lurer på om det holder med 6 seter eller om vi må ha 7-8 seter.. Er det plass til 3 barneseter og en på 13 år i baksetet..? Vi har Akta Graco med base, Akta Graco Cosmic og Akta Graco med avtagbar rygg...
*Mo9cA* Skrevet 31. mai 2009 #2 Skrevet 31. mai 2009 Heisann. Har ikke denne bilen selv, men har den på jobb. Der har vi ikke bilstoler og slikt, men vil bare si at det er veldig trangt i baksetet på den bilen. Er merkelig hele baksetet syns jeg. Bratt i ryggen og forferdelig trant mellom baksete og framseter. Er nok ikke ikke så god plas så med 3 seter og en 13 åring vil jeg nok tro at det blir veeeeldig trangt:-S Har som sagt ikke prøvd med seter og slikt, men det er nå min mening:-))
Gjest Skrevet 31. mai 2009 #3 Skrevet 31. mai 2009 Da har vi neppe samme bil... Vi har en VW Caravelle, men vi har 8 seters, altså 2+3+3. Ville blitt veeeeldig trangt med 2+4 løsning, men det ville muligens gått. I vår bil er i hvertfall baksetene kjempestore, mye større enn alle andre biler jeg har vært borti. Vi kunne hatt 3 store bakvoervendte bilstoler ved siden av hverandre på på første bakre seteraden uten at de ville berørt hverandre en gang. Nå har vi to putestoler og en stor bakovervendt stol der. Minstemann som sitter i bakovervendt stol, er snart 2 år og føttene har akkurat nådd borti seteryggen når han strekker dem helt ut, så han har kanongod plass og kan sitte slik til han blir minst 4 år uten å måtte bøye beina noe særlig. Og da kan begge vi som sitter foran sitte med strake ben om vi vil også :-) Så i vår bil er det i hvertfall kjempegod plass både i baksetene og mellom baksetet og framsetene. Dersom du absolutt ikke vil ha 8 seteres, så ville jeg evt vurdert å ha 3+3 løsning, da kan 3 stykker sitte foran og 3 bak. Jeg liker 8 setersen jeg, lett å slå ned den bakerste raden om man trenger litt ekstra plssog ikke alle er med (jeg slår den ned på noen sekunder alene selv nå som gravid og med bekkenplager), og selv med alle setene oppe er det kjempegod plass igjen baki! Vi kan ha vognen vår stående oppslått bak, på tvers, med alle setene oppe.
Mamma til snart 4 Skrevet 31. mai 2009 #4 Skrevet 31. mai 2009 NEI!!! offa meg. det går ikke i det hele tatt. Mamma har denne bilen, og det er noe drit, ikke bør du ta barn uten bilstol med på tur med den helle, for setene bak er grusomme å sitte i. helt rett opp ned, akta graco med base, passer ikke denne bilen heller. den stanga når ikke ned i gulvet. jeg skulle handle med mamma her om dagen, vi har nå farrari setet, det passet heller ikke, det hang framover med ryggen, for caravelle setene er så rette i ryggen i forhold til andre biler bak. mamma har 2 framme og 4 små seter bak. off jeg advearer dere alså;)hehe. min mann sier det er en bil du ikke kjøper om du har små barn, da må dere prøve bilen og bilstolene i hvertfall, men er 100% sikker på at det ikke går. mamma vil hiva sin;)hehe. hun skal ikke ha den type caravelle igjen sier hun;)
ormeynglet Skrevet 31. mai 2009 #5 Skrevet 31. mai 2009 Enig med Alva her, fantastisk bil og kjempegod plass til barna. Vi har to 2. gangsseter og et 3. gangs, og de berører ikke hverandre en gang. Jeg skal ha nr. 4 så vi bruker ikke den bakerste raden enda, men likevel mye plass igjen når vi tar i bruk den også. Ville absolutt gått for 8 seter. Anbefales!!
Gjest Skrevet 31. mai 2009 #7 Skrevet 31. mai 2009 Må jo være noen helt ulike modeller vi har? Vår er super å sitte i ihvertfall, men kan jo være det er forskjell på de som er 2+3(+3) og de som er 2+4 da. Jeg ville anbefale denne bilen til alle som har barn, og flere av våres venner har vurdert å kjøpe etter å sittet på med oss og sett hvor godt ungene våres sitter i den. Vi har en ny modell (08), så kan jo være det også har noe å si?
Mamma til snart 4 Skrevet 31. mai 2009 #8 Skrevet 31. mai 2009 Her skal jeg ikke si noe, sikkert forskjell på hvordan setene er plassert, den mamma sin er ikke noe kupp jaffal, hennes er 98 så den er jo en 10 år eldre model, men vi 4 søskene har alltid sloss om å sitte framme, for der er det gode vanlige seter;)
Mamma til snart 4 Skrevet 31. mai 2009 #9 Skrevet 31. mai 2009 http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=17644361&reference=1/176/443/61_730389735.jpg ikke lik bil, men noe lunde samme løsning på de setene bak...
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 31. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 31. mai 2009 takk for innspill.. kom ikke som en overaskelse at flere mente det ville være trangt.. regnet med det.. men ville høre det likevel.. vi kommer nok til å gå for en 8 seter caravelle - GL utg. for den ser mye mer komfortabel ut, slik som denne... http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17660932
Gjest Skrevet 1. juni 2009 #11 Skrevet 1. juni 2009 Vi har akkurat kvittet oss med en sånn bil forde vi venter nr. 2... Hadde to seter fremme og "plass" til 4 bak. Den vi hadde var det veldig dårlige seter å ha barnesete i. De var så kort sitteflate på om du skjønner, og bratt vond rygg, og for korte seler til å nå rundt barnesete om du nonterte det uten base. Vi har kjøpt passat og er veldig fornøyd, men det er en 5 seter.. Vet at Caravellen kommer i flere forskjellige utgaver, vi hadde kort tpe, så det er godt mulig det er helt andre seter i en annen type. Har lånt en multivan og den var det veldig gode seter i. Ellers har jeg gode erfaringer med Chrysler grand voyagerer, Toyota sin tilsvarende bil(tror det var picnic men husker ikke) og Mitsubishi space wagon (alle 7 setere). Aner ikke hvordan de scorer på sikkerhet da, men det praktiske med barnevogn og fleksibel seteløsning(du kan enkelt ta ut seter du ikke trenger) har vært veldig bra. Har ikke hatt sånne bilder selv, men har lånt dem flere ganger. Lykke lykke til på biljakten!
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #12 Skrevet 1. juni 2009 godegodemamma Disse 7 seterne du nevner kan vi ikke bruke, da må vi ha tilhenger med oss når vi ska ha barnevogn i bil.. Har hatt en slik, og det var ikke noe god løsning, ungene måtte ha bagene sine på fanget fordi det ikke var bagasjeplass.. ellers kommer vi nok til å gå for en 8 seter caravelle GL utgaven, den ser og kjennes veldig komfortabel ut, og at det er bagasjeplass til både tvillingvogn og bagasje.. la inn link på den bilen like over her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå