Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #1 Del Skrevet 31. mai 2009 Hei, Vi har kjøpt nytt hus i en annen bydel enn den vi bor i nå. Vi flytter ikke før om en stund, men tenkte det var lurt å søke om bytte av barnehageplass nå, siden jeg tviler på at det er gjort på 1, 2, 3... Vi har kommunal plass, og har søkt om bytte til annen kommunal plass. Da blir man gitt prioritet 5 på søknaden, og det er jo flott. Men nå har jeg altså søkt, men fått brev fra den nye bydelen om at jeg står som prioritet 9 (altså ingen) inntil jeg har dokumentasjon på flytting. De sier jeg må melde flytting til bydelen. Noen som har vært igjennom dette? Jeg sjekket med Folkeregistret, og der kan man bare melde flytting tidligst 2 uker før flytting. Har Oslo Kommune noe flytte-skjema som man kan fylle ut? (Jeg fant ikke noe slikt på webisden deres). Vi har jo signert kontrakt på det nye huset, og har dato for overtagelse. Holder dette som dokumentasjon på flytting? Eller blir vi stående med prioritet 9 til vi faktisk flytter. Jeg søker jo ikke om plass i ny barnehage med en gang, men til noen dager etter vi har overtakelse. Er jo redd for at om vi står med ingen prioritet helt vi flytter, ja da tar det lang tid før vi får plass i den nye bydelen (og må reise til andre enden av Oslo til vi får plass) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140185829-bytte-barnehage-flytter-til-ny-bydel-oslo-noen-som-vet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #2 Del Skrevet 31. mai 2009 Dette blir synsing fra min side, men jeg tviler sterkt på at oslo kommune skulle ha et eget flytteskjema når man har folkeregisteret til slikt. Jeg hadde tatt en tlf. til bydelen og spurt om ikke det holder med kontrakt + dato for overtakelse. Det er vel få bydeler i Oslo som har full dekning, og når dere søker nå kommer dere etter årets hovedopptak, så dere må kanskje belage dere på å reise på tvers av Oslo likevel... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140185829-bytte-barnehage-flytter-til-ny-bydel-oslo-noen-som-vet/#findComment-140186457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå