snicksnakk Skrevet 31. mai 2009 #1 Skrevet 31. mai 2009 er en mann som for ca. 1 år siden ble singel. Har et barn på nå 3 år sammen med min tidligere samboer. Har vært alene hele tiden etter bruddet, men nå føler jeg tiden er inne for å gjøre et forsøk på å finne kjærligheten på nytt. Har 30/70 fordeling. Det jeg lurer på er hvordan damer ser på det å bli sammen med en mann som har barn fra før, er det noen av dere damene som føler at det blir en viss begrensing når menn har barn fra tidligere forhold? Og har alderen til damene noe å si for hvordan de stiller seg til dette? Er selv 26 år, og om jeg skulle falle for noen som er 20-22, vil det være vanskeligere for henne å knytte seg til meg enn om hun hadde vært 30?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 31. mai 2009 #2 Skrevet 31. mai 2009 Hei snicksnakk. nå er jeg en jente og jeg har et barn som jeg har vært alene med i 2 1/2 år og min erfaring er at det ikke er noe vanskligere å få seg kjæreste med barn en uten. forskjellen er at man fort oppdager hvem som seriøst har lyst på en kjæreste og hvem som bare vil leke litt. og det er jo i grunn helt ok. så slipper man å bli glad i mennesker som ikke er seriøse. jeg har like mange som er intresert i meg nå som før. og det har helt sikkert du også, bare du "kommer deg ut på markede" igjen. om en på 20 år eller en på 30 år knytter seg lettere vet jeg ikke. tror det kommer an på mange ting. på en måte tror jeg 20 åringer har lettere for å gi "hjertet sitt" til noen. mens en på 30 kanskje har litt mer livserfaring. du kan uansett ikke bestemme hvem du faller for. og alle er forskjellig uavhening av alder. du merker nok fort om hun tar hele deg eller bare deg uten barnet. lykke til!
MaybeAgain Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 Hei, Jeg har ikke vært helt i din sits, men på andre siden. Da jeg traff min sambo hadde han et barn fra tidligere, 6 år. Jeg var rosenrødt forelsekt, og mente at "han kommer jo som en pakke, dette er da ingen sak". Og det tror jeg de fleste kvinner uten barn vil mene når de møter en mann m barn. Helt til hverdagen kommer .- da skjønner man at det er litt mer komplisert enn som så - vanligvis. Dog har vi det veldig godt, og jeg angrer ikke på valg av mann. Men noen ganger skulle jeg inderlig ønske at han ikke hadde barn fra før, slik at vår nye kjernefamilie kunne være kun oss...... fælt å si, men jeg tror igjen de fleste førler slik. Med barn kommer det jo og ekser - igjen, veldig ofte komplisert og mye krangling. Treffer du en dame m barn fra tidligere tror jeg det er en annen sak - de vet at det kan bli komplisert, fordi de selv har barn og antagelig en eks som de skal dele barna med. De har nok et mer realistsisk syn på saken. Og dere kommer kanskje mer i "balanse" fordi begge har noen likhetstrekk i historien sin. Samtidig blir det enda mer å sjondu skal ha dine samtidig som hun skal ha sine, slik at dere får fritid bare dere to og evt fellesbarn etterhvert og... Uansett er storefamiliene i dag litt mer kompliserte enn de gode gamle kjernefamilene. Sånn er det bare. ) Mitt beste råd er nå bare å velge en dame som liker barnet ditt. Og som kommer overens med det. Dere vil sikkert treffe humper i veien, men du må aldri tro at brn gjør deg mindre attraktiv på markedet ) Man må bare forholde seg til ting på en litt annen måte kanskje. I dag har vi to fellesbarn og, og om jeg noen gang skulle bli singel (bank i bordet, ikke) ville jeg være veldig selektiv på hver jeg involverte meg med, fordi det også ville påvirke livet til barna mine. Lykke til - ommende sommerfugler og forelskelse!! )
MaybeAgain Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 PS. Sorry skrivefeil - vrang PC. PPS - Vedr alder og damer; ikke heng deg sånn opp i det. Det komer helt an på personen.... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå