Tokatter_USA Skrevet 31. mai 2009 #1 Skrevet 31. mai 2009 Jeg har lagt den i bløt i lunkent vann og mild såpe (a la Biotex), men flekkene er der ennå. Kanskje den tåler noe sterkere? Den har korsstingsbroderier i hvitt.
♥ Celines mamma ♥ Skrevet 31. mai 2009 #2 Skrevet 31. mai 2009 Varmt vann med biotex pleier å gjøre susen...
prekæs Skrevet 31. mai 2009 #4 Skrevet 31. mai 2009 Lin tåler egentlig sterk varme, det er vel trådene man broderer med som er mest utsatt. Du har ikke noe produkt a la Zalo hos dere da? Synes Zalo ordner det meste, jeg. Dvs. Sett inn flekken med det og vask som vanlig.
Tokatter_USA Skrevet 31. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 31. mai 2009 Jeg vet ikke om det er noe tilsvarende Zalo her (alt jeg vet om Zalo er at det er et oppvaskmiddel, og det har vi jo.) Men det finnes klesvaskemidler som settes rett på flekken før plagget legges i vaskemaskinen. Kan jeg vaske bunadskjorten i vaskemaskin? Jeg vet ikke hvorfor ikke, men jeg er jo litt spesielt bekymret for å ødelegge den.
prekæs Skrevet 1. juni 2009 #6 Skrevet 1. juni 2009 "Alle" her hjemme bruker Zalo på flekker:) Jeg vasker skjorter og forkle i maskinen på ullvask 40 grader. Men kjenner jo maskinen min. Alt er i lin. Bruker som regel Milo (Ull/silke vaskemiddel) Men har ikke fått flekker på skjorter og forkle. Enda.
Tokatter_USA Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 1. juni 2009 Kanskje jeg må kjøpe Zalo når jeg er hjemme om et par uker. Det var forresten Milo jeg tenkte på, ikke Biotex. Jeg brukte ullvaskemiddel. Hvordan klarer du å unngå flekker på skjorte? Jeg tror jeg får det hver gang, men jeg husker ikke hvordan jeg fikk det bort sist. Ermene er så vide, og det er jeg som står for mat og det meste av det å ordne mat for barnet. Takk for tips, og god sommer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå