Gjest Sauen er poppeklar! Skrevet 31. mai 2009 #1 Skrevet 31. mai 2009 Vi tenker litt på å flytte på oss, og tenkte da i dette området pga muligheter for jobb og skole... Hvor langt er det fra Oslo til Skjetten? Noen som kan anbefale et sted å bo som ligger i rimelig avstand fra Oslo (kollektivtrafikk) og Skjetten (med bil)? Helst med greie boligpriser, barnevennlige områder og god barnehagedekning=)
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 31. mai 2009 #2 Skrevet 31. mai 2009 Bodd på skjetten.. og aldri mer.. nei takk Da ville jeg heller valgt lillestrøm eller strømmen
Gjest Sauen er poppeklar! Skrevet 31. mai 2009 #3 Skrevet 31. mai 2009 Ok=) Nei, det trenger ikke nødvendigvis å være i skjetten, men så lenge man kan komme seg med bil til skjetten og kollektivtransport til oslo på under 30 minutter er det interessant =)
petite fleur Skrevet 31. mai 2009 #4 Skrevet 31. mai 2009 Hvorfor akkurat Skjetten? Lillestrøm og Strømmen er jo mye finere steder, samt mer praktisk i forhold til pendling til Oslo. Tar jo 10 min fra L.strøm til Oslo :-) Jeg bodde i Lillestrøm for drøyt 10 år siden, stortrivdes. Husker Skjetten som en nitrist plass med rekkehus på rekkehus, men mye kan jo ha skjedd på de ti årene siden jeg var der sist :-)
Gjest Sauen er poppeklar! Skrevet 31. mai 2009 #5 Skrevet 31. mai 2009 Neida, er bare det at mannen evt har jobbmulighet i skjetten=) Så vi trenger ikke bo akkurat der altså=)
Gjest Sauen er poppeklar! Skrevet 31. mai 2009 #6 Skrevet 31. mai 2009 ...og da skal jeg evt gå på skole i Oslo (satser da på BI nydalen...)
petite fleur Skrevet 31. mai 2009 #7 Skrevet 31. mai 2009 Da ville jeg satset på Lillestrøm :-) Samboeren din får kort kjørevei til Skjetten, og du tar toget på null komma niks inn til Oslo. Et par minutters gange, så går du på t-banen til Nydalen - lett som en plett! :-) Problemet hvis du bor på Skjetten er jo at du må komme deg til Lillestrøm først, og så tar du toget til Oslo.
Gjest Sauen er poppeklar! Skrevet 31. mai 2009 #8 Skrevet 31. mai 2009 Ok, det høres jo veldig greit ut da=) Har vært i lillestrøm før, og det virker jo som et koselig sted=) Skal absolutt lese litt mer om lillestrøm!
Gjest Mylian blir trebarnsmor.. Skrevet 31. mai 2009 #9 Skrevet 31. mai 2009 Jeg bor i lillestrøm.. åråsen.. trives!! Neste blirh olt/vestvollen, brånåsen eller vardeåsen pga det er mer barnevennlig! Helt supre steder!
It's all about me Skrevet 31. mai 2009 #10 Skrevet 31. mai 2009 Lillerstrøm og Strømmen er supert, når vi blir gamle skal vi slå oss til ro i Lillestrøm. Men her er det i tilegg DYRT. Så du burde også se i områdene Fjellhammer, Lørenskog, Skedsmokorset og Frogner i Akershus (Sørum komune). Bra steder, barnevennlig og ikke like dyrt som Lillestrøm. Alle stedene ligger like ved mororveien, så det er raskt å komme til Oslo og andre steder. Skjetten er greit, men ikke der jeg ville blitt gammel, er heller ikke der jeg ville latt ungene vokse opp. Selv skal vi bygge like ved Frogner om noen år. Dette er et sted som virkelig er på vei oppover og en kan tjene masse på det som er å få kjøpt nå.
Gjest Sauen er poppeklar! Skrevet 31. mai 2009 #11 Skrevet 31. mai 2009 Tusen takk for svar=) Ser at lillestrøm er ganske dyrt ja... Hadde vært greit å få litt mer bolig for pengene=)
Prinsessemamma x 2 Skrevet 31. mai 2009 #12 Skrevet 31. mai 2009 Jeg bor på Strømmen, rett på grensa til Skjetten. Stortrives her!! Jeg penler fra Strømmen stasjon (tog) til Oslo S hver dag. Det funker helt supert, tar litt over 20 min. Send meg pm om du trenger beliggenhetesforklaring til evt. Finn-linker osv.
Gjest Skrevet 1. juni 2009 #13 Skrevet 1. juni 2009 Øvre romerike har billigere boligpriser....hva med Kløfta? Jessheim? koselige steder.....Kort vei til skjetten og du får fine hus/leiligheter med kort gangavstand til kollektiv trafikk.
power puff Skrevet 1. juni 2009 #14 Skrevet 1. juni 2009 Lørenskog sier jeg!! Fjellhamar, rasta og kjenn er mest barnevennlig vi stortrives og flytter ikke!
Sik Skrevet 1. juni 2009 #15 Skrevet 1. juni 2009 usj, ville heller bodd i finnmark enn i lillestrøm! grufult sted, strømmen er hakket bedre, men "sentrum" består av et stort kjøpesenter, og nesten ingenting annet. så lenge du holder deg i nærheten av toglinja mellom strømmensområdet og oslo, er pendlingen relativt grei. men det er greit å finne et sted som også har bussforbindelser itillegg til tog (siden tog ikke alltid er pålitelig!!!) ville sett nærmere på grorud og området rundt der, mange fine steder ved togstasjonene der! prisene vil nok være litt høye, men man får bare være tålmodig, drømmestedet dukker nok opp!
Mrs. X Skrevet 1. juni 2009 #16 Skrevet 1. juni 2009 Jeg syns det er trist at SKjetten ar et ufortjent dårlig rykte.... Ser flere ville holde seg unna og ikke ville latt barna sine vokse opp her. Hvorfor ikke? Tror ikke dere har inngående kjennskap til Skjetten. På Skjetten bor det haugevis av barnefamilier. Det er trygt og godt her. Ungene kan leke uforstyrret i gatene (er stikkveier så det blir kjørt lite bilder her.) Det er fine lekeplasser og et supert miljø for idrett. (spes. fotball stort og flott kunstgress, basket og svømming.) Skolekorps, speider osv. Du kjører/evt. sykler til Lillestrøm og Strømmen på 5/10 minutter. På Skjetten har du et nærsenter med det du trenger. Meny, apotek, post, blomster, frisør, Nille, foto, pizzasjappe, hudpleie, solsenter, tannlege, fysio/kiropraktor. Og interiør. Ellers er Skeidar og Plantasjen rett ved her. Du kan ta buss fra Skjetten til Oslo og må ikke innom Lillestrøm. Det er gå avstand til alt!! Og ungene kan trygt gå/sykle til skolen selv/venner. Det er to barneskoler her som er nybygde, moderne og flotte og har plass til elevene. Det er dessuten fem barnehager på Skjetten. Dere får et stort rekkehus her til under 2,4. Det er også hus/villa bebyggelse her som selvsagt er dyrere. Strømmen og Lillestrøm er mye dyrere. Det er ikke like barnevennlig og skolene er gamle (spes Volla skole). Volla området i Lillestrøm er fint, men det er ikke like fritt for barna å leke ute i gatene da det er biltrafikk der. Ungene må også gå på disse bilveiene til skolen. Lillestrøm er bedre enn Strømmen helt klart og ville heller gått for det. Fordelen med Lillestrøm er også at toget inn til byn tar 10 min. Men da må du jo opp til Nydalen og. Ble litt revet med her, men Skjetten har et ufortjent dårlig rykte pga slik ting var for ca 20 år siden.( en gjeng og narkotika) Dette blir jo mer synlig når stedet er mindre. Drit finnes over alt! Det som er minuset med Skjetten
Mrs. X Skrevet 1. juni 2009 #17 Skrevet 1. juni 2009 Det som er minuset..... (ikke lett å gjøre to ting på en gang=) er at jeg kan se at det ikke ser så hyggelig ut her for de som ikke kjenner stedene og at det har et ufortjent dårlig rykte......
Frukten og To små Skrevet 1. juni 2009 #18 Skrevet 1. juni 2009 jeg har vokst opp deler mitt liv på åsenhagen, ikke så langt fra skjetten. i den tiden var skjetten, åsenhagen, holt vestvollen litt "slum", i dag er det jo ikke slik. har gode minner fra barndommen. har vært der etter vi flyttet og det er absolutt et sted jeg kunne tenkt meg å bo, men da med bil! lillestrøm og strømmen er jo kjempe flott det, men det koster jo en del mer å bo der. kommer jo helt ann på hva man ønsker å gi for en leilighet. skal du studere på BI nydalen så blir det jo litt reisevei, men det ordner seg jo. men si meg, mener å huske at du bor på vestlandet? eller tar jeg helt feil nå? litt sprekt å flytte såpass på seg. hvordan går det ellers? du er vel ved termin du nå?
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 1. juni 2009 #19 Skrevet 1. juni 2009 Hehe.. jeg har bodd på skjetten og har endel familie der.. Ville aldri bodd et sånt sted:-) Men det er sikkert fint for de som liker seg på skjetten. Og for all del, skjetten er jo dritbillig.
Ioren Skrevet 1. juni 2009 #20 Skrevet 1. juni 2009 Jeg bor også på et sted med ufortjent dårlig rykte, nemlig Blystadlia. Ja, det har vært mye rart her oppe, men nå kryr det av barnefamilier, er 2 barnehager som vi ser fra vinduene våre, samt en barneskole midt i mellom de to. i tillegg har vi nærbutikk som er søndagsåpen 50 meter fra blokka vår. Grusbane, ballbinge, marka ligger rundt hele området. ca 4 km til Strømmen storsenter. Jeg kjører til jobb i Nittedal på 20-25 minutter, samboeren min bruker maks 30 minutter til Lysaker. (Ja, han kjører utenom den verste rushen, men likevel) buss til Oslo og bane til Nydalen vil fort ta deg 45 minutter, men til sammenligning tar deg deg 30-40 minutter fra Lillestrøm også. (har talla fra trafikanten.no) Mens Skjetten i flg. trafikanten også tar 35-40 min. Så tidsaspektet hadde ikke vært det avgjørende for meg. Boligprisene ligger på ca 1,5 for 4roms leilighet (ca 100 kvm) i lavblokk, og ca 2,3 for rekkehus på 130-140 kvm. Jeg flytter ikke herfra på lenge hvis jeg ikke må! Vi leide på Rasta før vi flytta hit, men boligprisene der gjør at vi som nyetablerte ble priset ut av markedet, og vet du, jeg er like glad. Ja, det er fint og flott og barnevennlig der og, men jeg har falt for Blystadlia. man ikke døm fra det du ser når du kjører opp og parkerer ved butikken, det ser nitrist ut utenfra hvis du ikke er kjent her... parker ved butikken og ta en runde her inne og se :-)
Ioren Skrevet 1. juni 2009 #21 Skrevet 1. juni 2009 om jeg ikke husker feil er din eldste født ca en mnd før min, og her oppe er det masser av -07 unger i gåavstand, vi har en til i oppgangen vår og ser vel oppgangene/blokkene til 8 andre bare fra ene sida av leiligheten
Gjest Sauen er poppeklar! Skrevet 1. juni 2009 #22 Skrevet 1. juni 2009 Tusen takk for alle svar=) Skal lese godt gjennom dette her hvis vi bestemmer oss for å flytte, har lagret tråden nå=) Det er bare på tankeplanet enda da, er jo mye som må ordnes først... Men det hadde vært spennende da! Bor på vestlandet nå ja, men er egentlig ganske lei hele bergen=P Vi får se hva vi finner på=)
Ioren Skrevet 1. juni 2009 #23 Skrevet 1. juni 2009 lykke til med tenking Bodde selv i Trøndelag i mai 2005, i august var jeg etablert her nede med samboeren min som jeg møtte i juni -05 gitt
Mild, Marcus & Mille Skrevet 1. juni 2009 #24 Skrevet 1. juni 2009 Så moro Jeg har vokst opp på Jessheim og er veldig fornøyd, bor nå i enebolig i sentrum. Et sted jeg virkelig vil anbefale er Neskollen, 13 min utenfor Jessheim. Drømmer om å kjøpe tomt og bygge der selv etterhvert! Tar ca. 20 min med bil til Lillestrøm/Skjetten-området. Og det er gode bussforbindelser der. Er et stor og fint boligfelt, litt utpå landet med veldig mange unge foreldre og godt samhold. Er egen dagligvare + mix + barnehage + skole + basseng + utrolig pene og barnevennlige uteområder. I tillegg ligger idylliske hvamstjern en gåtur unna. På Jessheim finner du alt du trenger ellers, splitter nytt storsenter, kino, restauranter etc. Du får mye for pengene på Neskollen, og det er spådd at prisene vil stige der i fremtiden. På Neskollen/Jessheim bor du både sentralt og litt på "landet" - du får både i pose og sekk. Mange fine turområder for store og små! Samt masse kulturtilbud og barnehager på hvert hjørne. ) Masse unge mødre i området og! Se forresten: www.ovreneskollen.no (tomter til salgs nå og god informasjon om stedet) og selvfølgelig: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/result?keyword=neskollen&areaId=20057 Bare å spørre dersom du skulle lure på noe mer, lettest å få tak i på fb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå