Gå til innhold

Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan man se på barnet at det kanskje har en hjerneskade?Jeg har en datter på 1 1/2 mnd,og er så usikker på om hun kanskje er syk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det som gjør deg mistenksom eller urolig på at hun er syk?

Skrevet

Hun slever masse,har tungen ute hele tiden.Sånn som mennesker med hjerneskade gjør.Og når hun skulle komme ut satt hun litt fast.Redd for at det kan ha skadet henne.Er jo bare 7 uker.

Skrevet

min sønn har hjerneskade, han har ikke tungen ute. Men det er ikke uvanelig at småbarn har det, det er heller ikke uvanelig at de skjeler med øynene, om det er det du mener. Det kan være vanskelig å feste blikket når de e så små.

Skrevet

hei. tror ikke du trenger å bekymre deg for mye enda. helsestasjonen er flink til å oppdage ting, hvis det er noe. prat med dem om dine bekymringer. i mellomtiden kan du jo tenke over følgende: ligger barnet med hodet i samme stilling hele tiden? er det vanskelig å få til amming? reagerer barnet på skarpe lyder? jeg sier dette fordi problemer under fødselen kan føre til kiss kidd syndrom. det er rett og slett en nakkeskade som oppstår under fødselen. min sønn fikk dette. i vårt tilfelle hastet det med å få han ut da han hadde navlestrengen rundt halsen. jordmor la vekt på magen og dette kan føre til kiss. min sønn siklet mye, fikk ikke til amming, måtte ha fysikalsk hjelp for å trene seg til å rulle rundt og krabbe. dette er enda ganske ukjent blant fagfolk, så det er greit at du selv tenker etter om det kan være det. hvis du som mor mistenker dette så er det lettere å finne fagfolk som har kunnskap om dette. søk på nettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...