Brugda Skrevet 31. mai 2009 #1 Skrevet 31. mai 2009 Vi har klart å velge et navn til førstemann som er enkelt og greit, ikke uvanlig, men som få kaller barnet sitt for tiden. Vi vil det samme med navnet til nr 2, og begge har Ebba som klar favoritt, men er redd det er på vei oppover el noe? Hva tror dere?
Eva_81 Skrevet 31. mai 2009 #2 Skrevet 31. mai 2009 Det er 463 kvinner som har Ebba som første fornavn. Det er 196 kvinner som har Ebba som eneste fornavn. Dette er ca 0,04 % av befolkningen. Det er så få, at det nok ikke kommer til å bli et poppisnavn. ikke på lenge enda hvertfall..
prebs Skrevet 31. mai 2009 #3 Skrevet 31. mai 2009 Ja, jeg tror det er på vei oppover. Det ligger inne på 40-lista til Sverige, og vi tar som kjent etter svenskene...: ) Jeg synes egentlig det er litt rart at det ikke er mer pop i Norge allerede, gitt at det føyer seg inn i trenden med korte jentenavn som slutter på -a. Men det er fremdeles ikke på topplista i Norge, så hvis Ebba er favoritten, hadde jeg "fortet" meg å bruke det! Selv synes jeg navnet er kult, både feminint og tøft =)
Vannmann35 Skrevet 31. mai 2009 #4 Skrevet 31. mai 2009 Vet om en liten Ebba, samt vet at datteren til skuespillerne Henriette Steenstrup og Fridtjov Såheim heter Ebba. Tror nok navnet er på vei oppover, men leeeenge til det når noen navnetopp. Var bare 12 som fikk navnet i fjor.
Brugda Skrevet 31. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 31. mai 2009 Takk for svar! Hmm vanskelig dette hehe:) Eldstejenta heter Lisa og vi syns de passer fint sammen.. Men vi vil veldig unngå navn som om et par år er type Emma, Ella, Mathias, Lucas.. Som bare blir sånn blæ når mange nok heter det..
Mammas lykkebarn Skrevet 31. mai 2009 #6 Skrevet 31. mai 2009 Vanskelig å si, men det som er på topp i Sverie, kommer jo ofte til Norge også...
Gjest Skrevet 31. mai 2009 #7 Skrevet 31. mai 2009 Populariteten til Ebba har faktisk sunket litt de siste tre årene, og i løpet av de siste 10 årene er det kun 133 som har fått det navnet (til sammenligning fikk 590 jenter navnet Linnea bare i fjor). Det blir kanskje noe mer vanlig etterhvert, men om det blir poppis, tror jeg vi snakker minimum 5 - 6 år frem i tid. Så det burde ikke være noen stor risiko for at mange på hennes alder får det samme navnet.
Gjest Antarctica Skrevet 31. mai 2009 #8 Skrevet 31. mai 2009 Jada. Men fort deg å bruke det, så ligger du 4-5 sesonger foran og får ikke klassen full av Ebba-er! Kjenner en voksen Ebba, og syns det er kledelig til henne. Et ganske adelig og robust navn.
Trojan Horse Skrevet 31. mai 2009 #9 Skrevet 31. mai 2009 Ebba er "mitt"! neida, bare en spøk, men det vil jeg bruke når eller hvis jeg får ei jente. Forrige gang skulle det bli Alva, men så bøe det gutt... Alva har blitt for poppis, synes jeg. Håper ikke det samme skjer med Ebba. Min oldemor het Ebba Marie!
Miranda har født :-) Skrevet 1. juni 2009 #10 Skrevet 1. juni 2009 Jeg tror ikke det kommer til å bli poppis i nærmeste tid, så hun blir nok alene med det navnet i klassen Et ganske pent navn egentlig, og det passer bra til Lisa!
Brugda Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 1. juni 2009 Takk for at dere tar dere tid! Vi kommer nok til å gå for det, om det er ei jente i magen da:) *krysser fingre* (er så få fine guttenavn)
MyBabii Skrevet 1. juni 2009 #12 Skrevet 1. juni 2009 Mange guttenavn også som passer til Lisa da Lisa og Filip Lisa og Jonas Lisa og Andreas Lisa og Mathias Lisa og Noah Lisa og Theodor Lisa og Nathaniel Lisa og Sander Lisa og Alexander Lisa og Leon Lisa og Matheo Lisa og Emil Lisa og Elias Lisa og Kristian Lisa og Christopher Lisa og Daniel Lisa og David Lisa og Isak Lisa og Mads Lisa og Edvard passer også bra
Castho Skrevet 1. juni 2009 #13 Skrevet 1. juni 2009 Tror det hverken er på vei oppover eller kommer til å bli poppis. Det er ett helt ok navn.
Brugda Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #14 Skrevet 1. juni 2009 Tja.. Filip (Philip) er isåfall det eneste av de navnene vi kunne vurdert.. ;-) Blir det gutt, satser vi på at han passer til å hete Olav, eller Ivar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå