Gå til innhold

jeg har født!

ojoj, NÅ er det liv i leiren!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min kom på fredagskveld, 29 mai, og var 4240g og 50cm :)

Det ble en langdryg fødsel egentlig, men den stoppet opp noen ganger og gav meg noen timer med riefri frem og tilbake helt til jeg hadde 5 cm åpning.

Hadde et langt opphold fra 5 cm åpning til riene kom tilbake, på 6-7 timer faktsk, så det ble en slags "etappe-fødsel"

De siste 5 cm (siste etappe) tok ganske nøyaktig 4.5 timer, og det var disse timene som på en måte ble "hele" fødselen, med mer og mer, oftere og oftere og vondere rier.

Så det hele tok faktisk ca 1 1/2 døgn fra første modningspille ble satt til gutten min kom!

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen er poppeklar!
Skrevet

Gratulerer så mye! Tenkte på deg og lurte på når du kom til å føde=)

Skrevet

Gratulerer så mye :) Håper alt går bra med mor og barn!

Skrevet

Gratulerer så mye med lillegutten! :-) Deilig å være ferdig kan jeg tenke meg? Kos deg med småtten :-) *litt missunnelig på deg som er ferdig* ;-)

Skrevet

ja, det er bare aldeles fantastisk deilig å være ferdig!!!

ah...

men jeg er dårligere i formen enn jeg har vert etter de andre fødslene, sikkert fordi jeg gikk med rier av og på i et døgn, slitsomt :P hehe, men men.

Han var forresten 39 cm rundt hode!!!! ganske så diger ja:) heldigvis at det var tredjemann som var så stor da, og ikke første! slik at det allerede var banet litt vei for han her lillebroren:) Gikk fint med meg, revnet ikke noe nevneverdig, en pitteliten rift innvendig som hun sydde ett sting på. Pluss to sting i åpningen.

Men, lille gutten min stakkars, er født med lyskebrokk :( så han må visstnok opperere:( et bittelite inngrep sier de, men jeg fikk jo barseltårer til den store gullmedaljen rett etter ordet operasjon ble nevnt. Synes det høres kjempe skummelt ut at han må i narkose, så pitteliten som han er. Det er visst vanlig å ta operasjonen innen 14 dager, så nå gruer jeg meg litt. Men prøver å ikke tenke noe på det. Bare koser oss her hjemme med ammingen. Kjenner melken er på god vei til å komme for fullt, han suger som en gud forresten, vi har funnet kjempe god teknikk, uten problemer! (slet litt forige gang)

Så håper på å få etablert ammingen skikkelig før han skal opereres. Vi dro hjem i går, litt mindre enn ett døgn etter fødselen, og skal på barneklinikken over pinse, på tirsdag altså. Men vi kunne komme opp før om vi ble engstelige eller noe, er på en måte allerede innnlagt, var åpen dør for oss, og de har papirene våre osv.

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten !!

Kos dere masse! :-D

Gleder meg sånn til det blir vår tur .... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...