Gå til innhold

søskenvogn - noen gode tips?

Anbefalte innlegg

Har termin i nov og det vil da være 17mnd mellom de to.

Det er mye snø og veldig kaldt om vinteren.

Fra før har tuppa vår en teutonia spirit s3.

Er vel kanskje lurt å styre unna de med veldig små hjul

med tanke på snø? Noen som har erfaring med harde hjul vs lufthjul?

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140185028-s%C3%B8skenvogn-noen-gode-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe...det var som jeg hadde skrevet sjøl!!!Lurer på det samme,vi skal ha en til (17mnd mellom :))) og har spirit s3.

Jeg var å så på butikker og likte oth urban jungel og tfk twinner twist.Tror det blir tfk på oss bare pga at jeg er vant med håndbrems og det har tfk...

Håper noen flere skal dele erfaringer!

Vil anbefale TFK jeg :-) Det er et "must" med brems om du ikke kun skal kjøre i by og senter, og her har du en robust men ikke for tung vogn. Ja glem små hjul, du kjører deg bom fast om det ikke er 100% måket, og dessuten tåler de ikke like mye "juling". Det blir tross alt endel vekt i vogna etterhvert som de vokser..

Det skal sies at jeg har hatt tre andre søskenvogner (ja vogngal) så jeg vet hva jeg prater om. Gar hatt:

Teutonia (for tung)

P&T Vibe (for plundrete og søskensetet er ubrukelig for barn over sju måneder)

En billigvogn fra Tyskland uten merke, der framhjulene vek unna ved minste feilskjær, de tålte rett og slett ikke vekta av ungene..

Stemmer det at Tfk har en felles kalesje?

Jeg synes det virker bedre med separat kalesje, slik som eksempelvis Easywalker Duo har. Lett og snerten vogn, kun 13kg.

Jeg har ikke prøvd den som tvillingvogn, men er veldig fornøyd med den til min lile tulle ;)

Annonse

Tfk har delte kalesjer på de nyeste modellene (kom på 2008 modellene). Denne vogna er faktisk tyngre enn de tidligere modellene. Den har skille mellom ungene nor noen foretrekker og andre ikke. Den har håndbrems nor igjen noen ikke vil ha mens andre ønsker. Det er en utrolig tungvind patent for å få opp og ned vogna i sitte/hvilestilling. Ikke full liggestilling men nesten. Tungvindt å justere håndtaket da det er tre knotter å trykke på og ikke to som de fleste andre.

Teutonia har også fått håndbrems på de nyeste modellene (2009). Den er tung med sine 20 kg og tar mye plass i bil, gang osv. Fordelen med denne er at det er en stor vogn i bredden og at setene kan snues i kjøreretning eller mot kjøreretning (begge samlet).

Emmaljunga 360 har vendbart håndtak (genialt). Setene kan også snues samlet. Tar faktisk mindre plass enn den ser ut til. Mer enn stor nok til en på 2,5 med utedress og en nyfødt i pose/mykbag. Mulighet for å ta opp skille mellom ungene.

Easy walker er er kun forovervendt som tfk. Den er lett i vekt, tar liten plass og lett å trille. Det er skille mellom ungne. Ingen bremse og tre knotter for å justere håndtaket (tungvindt). Kan brukes med en hardbak i tillegg så størstemann kan se framover mens minsten ligger i bag mot deg. Litt liten bag.

Titanium er en vogn som passer dersom du ikke bruker den mye. Den er helt grei med tanke på den billige prisen. Jeg solgte min raskt da elstemann ikke klarte å sove i den. Vogner med "knekk" midt på leggen (fotbrettet), styrer jeg unna fra nå. Den tåler heller ikke å stå i sola da den blir stygg og falmet. Skille mellom ungene, lufthjul (det er absolutt det beste uten tvil)og avtagbar fotbøyle. Kun forovervendt. Kan ikke stilles på håndtaket så om du er veldig høy eller lav så er det tungt for ryggen.

Crown er ubrukelig vogn. Mye likhetstrekk med titanium men ubrukelig. Styr unna! Ikke bra for hverken mor eller barn.

Brio er en utmeket vogn om du liker vanlige 4 hjulinger uten styring. Det er absolutt den beste vogna til bruk på lange turer i ulent terreng (ikke like grei i byen ol). Vendbart styre.

OTH syntes jeg personlig ser ut som en kjedelig vogn som ikke har noe ekstra til en dyr penge, men vet at mange er svært fornøyde med denne. Syntes det er et stort minus at man ikke kan ha ungene begge veier, at det ikke har noe bra fotbrett og at styret ikke kan reguleres. Hørt at den er utrolig god å trille, lett å legge sammen og lett i vekt (15 kg). Veldig mye likt med EW.

Brio Doubble Wave har eg til mine...14 mnd mellom dei.

Er knallfornøgd med vogna.ER felles kalesje,men separate rygger og fotbrett.Brukte softbag til minien i den ganske lenge.Lett å trille.Den er så smal at den kjem inn vanlige dører,men er fortsatt god plass til to like store personer. Vennina mi har den til sine tvillinger,og dei bruker den enda.Dei er 3 år gamle.

Du kan vende styret over vogna,så du kan skifte køyreretning uten å flytte bagane.Den er lett å ha inn i bilen.Tek ikkje så store plass i bilen.

Eg er veldig fornøgd med den.

Jeg har også en til på vei, og det blir 17 mnd mellom våre også :)

Jeg har tittet litt på TFK twinner twist duo, men er usikker pga sportsdelen ikke kan være vendt mot meg... Hvordan er det med 1 1/2 åringer, vil de gjerne se den som triller eller bryr de seg ikke?

Ikke kjøpvogn før det nærmer seg litt mere, da ser du hvilke behov du har med tanke på eldstemann (går mye selv, soving, plykker på alt (da trenger du skille) osv) Analyser den vogna du allerede har og finn ut hvilke ting du mener er viktig for deg, en får ikke alt, men man får noe liksom. For meg var det viktig med gode hjul, demping og at jeg kunne ha de begge veier. En venninne av meg ville absolutt ha bag og størst mulig handlekurv. Vi er forskjellige og har forskjellige behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...