Gå til innhold

Bevegelser i magen

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg er nå i uke 24 og har kjent bevegelse i 2-3 uker. Har kjent det hver dag, og spesielt 5 min etter eg har lagt meg. Men i går kjente eg noen spark i 2-3 tiden på dagen, og har ikkje kjent siden. Blir litt nervøs av det, for har jo kjent ganske tydlige tegn til nå. Men kan det komme av at ungen ligger med ryggen mor magen? evt kjenner en ingenting da?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140184927-bevegelser-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei:)

Knøttet har sikkert bare snudd seg litt:)

Er i uke 26 og kjenner mye liv,

men noen dager kan det bli litt for stille.

Drikk søt saft og klem litt på magen, høy musikk

kan også hjelpe.

Hadde det veldig stille i går på dagen,

men rett etter samboeren hadde pratet høyt helt inntil

magen skvatt knøttet plutselig til=)

Men skjønner at du kan bli litt nervøs når det blir stille for lenge,

har det på samme måte.

Er første gang også så da vet man ikke helt hvordan alt skal va:)

Jeg er førstegangs selv og i slutten av uke 25. Kjenner liv hver dag. Jeg har funnet ut at inntak av mat fungerer bra for å kjenne noe. Da spreller hun helt vilt der inne sånn ca. 5 min etter at jeg har putta noe i munnen.

Særlig taco, da blir det gymtime i magen hos meg.

Jeg har også dager hvor jeg nesten ikke kjenner noe, så da trykker jeg litt på magen, så kommer det en fot eller arm dunkende tilbake.

Sikkert som andre også nevner her, at de snur seg litt og det avhenger vel også av morkaketykkelsen. Jeg har merket at jenta har trekt seg mer inn i min kropp. Høres vel kanskje litt rart ut, men synes det kjennes slik ut.

Det er sikkert ikke noe farlig om du ikke kjenner noe en dag, men er du veldig stressa, så ta kontakt med helsestasjonen, så kan de sikkert sjekke hjertelyd og slikt for deg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...