Gå til innhold

Hvor lenge vente med å amme...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg spiser jordbær, Hvor lenge børe jeg vente med å amme for å ungå at barnet får vondt i magen? Bør jeg pumpe med før han får mm? Er det på samme måte som alkohol? Eller bør jeg ungå jordbær heile amme perioden? Er endel allergier i familien til barnets far. eg tåler alt, om det har noe betydning vet jeg ikke.

Håper på svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan spise alt så lenge du ammer, men du skal prøve deg fram. Spis derfor ikke masse løk, masse melk og masse jordbær i den samme middagen, for da er det umulig å vite hva ungen evt reagerer på. De fleste babyer tåler det meste, så kos deg med noen jordbær og se om det kommer en reaksjon. Det er for øvrig flere babyer som reagerer på kumelk enn på jordbær, så jordbær er ikke verstingen på allergifronten, der er melk og egg de to verste. Når det gjelder magesmerter, så er det kjent at f.eks løk, kål, erter, jordbær osv kan gi magesmerter, men her må du altså bare prøve deg fram.

Ingen vits å ha et kjipere kosthold enn strengt nødvendig! :-)

Skrevet

Ja, det er sant som emblaa sier at man har gått bort fra rådet om å holde seg borte fra all mulig mat automatisk.

Istedet kan man prøve seg frem OM barnet reagerer. :)

Skrevet

okei! Takk for svar! Håper det går bra med jordbær ogg frukt her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...