Gå til innhold

Fødestillinger (samme som på 3.trim)

Anbefalte innlegg

Jeg venter nå nummer tre. Har begge de forrige gangene født liggende på rygg. Første gang fordi det var nødvending pga epidural og setefødsel, andre gang fordi det hele var så intenst på slutten at jeg ikke maktet annet. Lurer på om andre har erfaringer med ulike fødestillinger og kan anbefale noe (selv om dette til syvende og sist blir individuelt).

Fortsetter under...

Jeg har også bare prøvd en stilling, men syns det fungerte veldig bra begge gangene. Første gang lå jeg på venstre side, mens jordmor holdt øverste ben oppe på skulderen sin (!). Denne gangen lå jeg også på venstre side, men da bare la jeg øverste kne opp mot brystet mitt(hvis du skjønner), og mannen min holdt det fast der oppe mens jeg fødte. Jeg prøvde å sitte/ligge på rygg, men det fungerte ikke i det hele tatt for meg. Håper du får en flott fødsel, lykke til :)

Jeg har bare prøvd en stilling (siden jeg bare har et barn:-)). Så jeg er også interessert i å få noen tips.

Under min fødsel lå jeg på venstre side med benet i ... ja hva heter det... benhålderen?? i fødesengen, der jeg lå med bena etterpå da jeg ble sydd, om du forstår. Jeg ble oppmuntret til å prøve flere stillinger. Jeg var også som du, helt gåen på slutten sånn at jeg ikke hadde orket å prøve noe annet enn det jeg fikk beskjed om. Prøvde på kne, men da forstrakk jeg musklene i nakken under en ri. På rygg i senga var helt forferdelig for meg, følte meg som en skilpadde på rygg... på siden var bra. Jeg fikk holde i mannen og hvile mellom riene.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...