Gå til innhold

hva vil det si å bli strippet?? Hva/hvordan gjør de det?

Anbefalte innlegg

Venter nå mitt andre barn, men den første kom så fort og brått at det aldri var et tema..

Har nå 3 uker til termin og lurer fælt på hva dette er.. Hører at det kan framskynde en fødsel og det ville passet meg fint:)

Har ikke gått til JM, er det bare de som gjør dette? Har heller ikke blitt sjekket nedentil, er dette vanlig, kan man spør om å bli det?

Har vært veldig plaget med kynnere denne gangen, og føler de har økt i styrke de siste dagene..

Håper noen svarer meg:)

Fortsetter under...

Jeg ble strippet en uke etter termin (tror ikke det er så vanlig før termin, men det varierer kanskje).

På meg var det en ganske grei sak. Jordmor kjente etter om jeg var moden, (noe jeg i høyeste grad var!) og mens hun var "oppi der" røsket hun litt rundt for å hjelpe riene i gang. På meg hjalp det veldig (nå skal det sies at jeg hadde to timer med rier/kynnere natten før som stoppet), et par timer etterpå var riene igang.

Jeg syntes ikke det var vondt. Litt ubehagelig (men så synes jeg generellt det er rimelig ubehagelig når det blir rotet rundt oppi der).

Du kan helt sikkert spørre om det! Du har kanskje gått til lege? Er usikker på om de gjør det, eller om det bare er jordmor. Lykke til! Håper det blir futt i sakene snart.

Jada, jeg går til lege:)

Skal til kontroll om en uke, så kan nevne det. Er nok lite trolig at han gjør noe ettersom det sikkert blir gjort etter termin, men er fryktelig utålmodig...:)

Er veldig enig med at det er ubehagelig å bli rota rundt på oppi der:) så satser på at ting skjer av seg selv!!

joda, de gjør det før termin også, mine to er begge født før termin. (3 dager og 1 uke). jeg har med begge hatt masrier i 4-5 dager før fødselen satte igagn, og på de 4-5 dagene har det åpnet seg litt og litt, frem til 5 cm. da har alvoret satt inn:) men, jeg har blitt strippet begge gangene, for å få fortgang i ting. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...