Gå til innhold

Hva gruet dere mest for og hvordan gikk det?

Anbefalte innlegg

Jeg har et par ting jeg gruer litt for i forbindelse med at vesla skal begynne i barnehagen til høsten. Hun er nesten to år når hun skal begynne. Det første er sovinga, hun sover vanligvis en lur veldig tidlig, halv ti- halv tolv og alltid i senga si. I barnehagen sover de seinere, i vogna. Hun venner seg vel til det, men det blir litt stress de første dagene antageligvis. Det andre er at hun er nærmest pottetrent allerede. Lurer på om de gidder å følge opp, eller om hun begynner å bæsje i bleie igjen. Ellers gleder vi oss veldig da.

Hadde dere noe dere gruet for spesielt, og hvordan gikk det etter hvert?

Fortsetter under...

Det gruet meg eller var spendt på var sovinga som du selv nevnte. Nettopp fordi jenta mi ikke sov i vogn, men sov inne i senga si. Så sov hun tideligere enn de andre barna, da de brukte å sove etter lunsj som var kl 1300.

I starten var det en sliten jente som ikke sovnet i vogna, men hun slappet av. Sove tidspunktet tilrettelagte de for henne:) Etter nesten 2 mnd, så måtte vi gikk opp vogna. Jeg tok med reiseseng og det gikk bedre. Men de i bhg ga seg ikke tilvendte vogna av og til. Og jammen sover hun ikke fint i vogn. Kan rett og slett ikke fatte at det er sant hehe.. Gikk nesten 6 mnd før hun godtok å sove i vogn.

Så jeg sier til deg bare klarer datteren min det, så klarer jammen meg datteren deres det og hehe.. Lykke til:)

De aller fleste bhg tilrettelegger sovetidspunktet til barna, men etterhvert så sover de likt som alle andre.

Klart, du skal forvente at de skal følge opp pottetreningen:)

Lykke til

Sovinga kommer til å gå greit i og med at du ikke er tilstede.

Klart de lar henne være uten bleie. Jeg synes du bør slutte helt å ha bleie på henne nå. Så kommer det til å være en del "uhell", men dét gjør ikke noe. Og i august er hun helt fri for både bleier og uhell.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...