Fraulein Skrevet 30. mai 2009 #1 Skrevet 30. mai 2009 Håper noen har tips til hva som hjelper mot kramper i beina;-)
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 30. mai 2009 #2 Skrevet 30. mai 2009 D er veldigv anlig når man er gravid..jeg har d og men begynte å spise mye yoghurt og drikke melk mye da forsvant d..men trenger kalk rett og slett...så du kan jo ta kalk...du kan jo lese uke for uke her inne og..uke 32...der står d også.
meg & to små vampyrer Skrevet 30. mai 2009 #3 Skrevet 30. mai 2009 Kalk kan hjelpe og magnesium kan hjelpe også sier de...
Rapunzella Skrevet 30. mai 2009 #4 Skrevet 30. mai 2009 Jeg har hørt magnesium og E-vitaminer, og tar det. Har roet seg ned en del etter jeg kom i gang med det. I tillegg strekker jeg godt ut i leggene innmellom - setter foten opp mot en vegg og strekker så godt jeg kan på baksiden av leggen. Lykke til! Veldig kjipt å våkne midt på natten av en legg eller to med kramper ;-)
stjerne-kikker<3 Skrevet 30. mai 2009 #5 Skrevet 30. mai 2009 Jeg har det mest om nettene, og jeg bruker ulltråd rundt anklene. og det funker faktisk Bestemor strikket to bånd til meg som jeg knytter en rundt hver ankel. thats it
rima Skrevet 30. mai 2009 #6 Skrevet 30. mai 2009 I forrige svangerskap hjalp det med magnesium. Tenkte jeg skulle ta det nå også, men jordmor ba meg la det være, da det ikke var bevist å ha effekt. Så nå går jeg bare rundt på "håpet" om at krampen skal holde seg unna. Skrekken er den på UTsiden av leggen. Foran og bak kan jeg takle, men den på siden er GRUSOM! Tror jeg skal fixe meg noen ulltråder, samt å stappe i meg yoghurt og melk!
Mathildemor Skrevet 30. mai 2009 #7 Skrevet 30. mai 2009 AKUPUNKTUR! Kramper i bena er grusomt, har rastløse brennende føtter i tillegg og slet med nattesøvnen. Syntes Magnesium pluss b vitaminer hjelper litt, pluss banan faktisk:) Men det som tok det bort var akupunktur:) Anbefales, man kan jo kombinere det med modningsaku feks:)
tt3 Skrevet 31. mai 2009 #8 Skrevet 31. mai 2009 I går natt våknet jeg med kramper først i den ene leggen, og så gikk det over i den andre. Jeg har 13 dager til termin, men det er første gang i dette svangerskapet. I første svangerskap hadde jeg det flere ganger. I andre 2-3 ganger. mannen min vet hva han skal gjøre når det kommer. Han prøver å massere og få meg ut av sengen. I dag har jeg skikkelig gangsperre. verre enn når jeg syklet Birken og går på høye fjelltopper. Krampen var grusom. Håper bare det ikke kommer under fødselen. jeg har nok med alt det andre da. Har tatt B-vimaminer, men ikke magnesium eller kalsium denne gangen. Har gjort det tidligere svangerskap. Uansett så har jeg hatt minst kramper i beina i dette svangerskapet. Tror det har mye med blosirkulasjon. Har vært mye i ro siste dg pga forkjølelse. Skal prøve å komme meg litt ut og kanskje akupunktur. Har en venninne som er utdannet akupunktør.
tt3 Skrevet 31. mai 2009 #9 Skrevet 31. mai 2009 Føler meg som ei gås i dag. Klarer ikke å gå i trapper. Jeg er i utgangspunktet god trent, men krampen må ha vært så stor at det virker som jeg har deltatt i maraton. Det sier noe om hvor sterke disse krampene kan vere for noen. jeg smiler av det hele, og krysser fingrene for at det ikke skjer igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå