Kviga86 Skrevet 30. mai 2009 #1 Skrevet 30. mai 2009 Har lenge planlagt at jeg skulle begynne å studere denne høsten. Planen er å studere sykepleiern på deltid. Lar det seg gjøre? Er så usikker.. Men føler at hvis jeg utsetter det mer, så blir det aldri..
Prish Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Jeg har meldt meg opp i et fag fra høsten av. Blir jo avbrutt av fødsel midt i skoleåret, men håper på å få litt tilrettelegging slik at jeg kan bli ferdig likevel.
<3lovemybabys<3 Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Jeg skal også ta et fag til høsten og håper på å klare å fullføre det så jeg er klar neste høst...kanskje:-) Uansett, jeg har jobbet i barnehage en stund nå og vi har hatt inne studenter som har begynt å studere når de er gravid...de får permisjon som om de var i jobb og kan bare komme tilbake et år senere... ville bare begynt om jeg var deg også ser du hvordan det går...jeg skal også på sykepleien når den tid kommer:-) Gleder meg stort:-) Lykke til!!!
liliana Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Du har en del rettigheter om du har vært gravid og student et visst antall måneder før babyen blir født. Sjekk nærmere på www.lanekassen.no. Jeg er i et studieløp nå, og skal i gang med år to av to. Babyen (hvis alt går bra) er beregnet å bli født i begynnelsen av januar. Etter jul er det lite forelesninger, så jeg regner med at dette skal gå fint.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 Jeg er selv sykepleier student, skal fortsette på andre året til høsten, Som studerende mor, har du utrolig mange rettigheter. Så det skal nok gå bra. Men jeg anbefaler deg å gå deltid, det er ganske mye og gjøre til tider, og da er det like greit å fordele det litt. lykke til=)
greentea Skrevet 16. juni 2009 #6 Skrevet 16. juni 2009 Har ei venninne som fødte i desember siste året på sykepleien. Gikk bare fint, hun tok faktisk eksamen til jul sammen med oss også! -Og var ferdig sommeren etter.
Alexia Skrevet 16. juni 2009 #7 Skrevet 16. juni 2009 Jag förstår din osäkerhet då jag själv är i samma situation. Mina planer, för jag fann ut att jag är gravid, var att bynne på hudpleieutdanning nå till hösten. Och eftersom det är en privatskole så har jag inte lyst att betala så mycket penger för att eventuellt få sämre karaktärer på grund av svangerskapet. Jag har haft en dålig start i svangerskapet med extrem kvalme och lavt blodtryck som har blivit bättre nu dom senaste veckorna, tack och lov . Men man vet ju inte hvordan formen kommer vara i höst så jag har satt dom planerna på vent så länge. Men den utdanningen hade varit på heltid så det hade krävt mer energi iofs. Om du inte ska på dyr privatskole så tycker jag att deltid låter som en bra plan. Lycka till med studierna om du bestämmer dig för det!
Martemor<3 Skrevet 20. juni 2009 #8 Skrevet 20. juni 2009 jeg skal begynne på pedagogikk til høsten. Det er samlingsbasert da. 12 uker i løpet av året + 12 uker praksis. Håper det går bra:)
Mixxi Skrevet 20. juni 2009 #9 Skrevet 20. juni 2009 jeg skal gå siste året på førskolelærer..og har et håp om å bli ferdig sammen med alle andre! bare hoppe over selve praksisen fordi vi skal ha den i starten av februar..tror det blir litt mye med både baby og praksis fem dager i uken... Håper også på snille lærere som vil hjelpe meg siste halv året;)
Kviga86 Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 20. juni 2009 Tusen takk, for alle gode råd:) Har bestemt meg, å blir å studere fra høsten av.. Skal studere deltid, så håper på å holde meg fog barnet friskt, slik at jeg slipper permisjon:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå