Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at eg tippa 3. trimester, har eg fått smerter i bekkenet. Kiropraktor har funne ein låsning bak i bekkenet og behandla denne - men eg har framleis smerter i skambeinet og korsryggen. Eg er normalt veldig aktiv, og kjenner dette som sterkt begrensande. Og eg taklar det dårleg! Eg opplever at eg ikkje får særleg støtte frå familien - og får berre til svar at "alle gravide har jo bekkenløysing". Det er ikkje det at eg vil at dei skal tykkja synd i meg, eg berre kunne ynskt at eg kunne få litt meir støtte i staden for kjeft. Så dei siste dagane har eg vore mykje for meg sjølv og har berre lyst til å grina heile tida. Eg blir heilt sprø av det her Eg er jo aldri slik, og eg likar det ikkje!

Berre litt frustrert akkurat no.....

Nokon som har lure triks for smertelindring evt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja alle har bekkenløsning men ikke alle har smerter :) Eneste som virkelig hjelper er å ta det mer med ro. Sier ikke at du skal ligge stille og være passiv men ta det mer med ro noen dager og kjenn etter hva som utløser smertene for det er en sammenheng. For meg er det det å sitte på kontorstolen en hel arbeidsdag, er derfor 60% sykemeldt, halve dager og onsdag fri. Støvsuging, gulvvask, skyve handlekurv og bæring er heller ikke noe bra for bekkenet. Prøv å ligg på et silkelaken eller en tynn, glatt sommersovepose om natten. Det gjør det lettere å snu seg og da sover man bedre, slipper å våkne hver gang en må snuseg fordi det gjør vondt. For noen hjelper det å ha en krykke å støtte seg til når en går mens andre ikke trenger det. Noen kan gå mye, noen lite, for noen passer det å sykle eller svømme mens andre ikke kan det osv. prøv deg fram:) Og er du bedre en dag er det lett å ta i for mye men da blir man ofte verre. Det er veldig vondt men ikke farlig hvis det er en trøst. FÅ henvisning fra legen til fysioterapeut, det er gratis da og hjelper ofte godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...