kikkit Skrevet 30. mai 2009 #1 Skrevet 30. mai 2009 jeg ble mamma og alene mor for en mnd siden. barnefar og jeg har vanligvis hatt en god dialog. i dag ville morra hans passe lille gutt! jeg stoler ikke på den dama i det hele tatt. hu liker ikke meg, jeg liker ikke hu. jeg sa at det var greit, men da skal ungen tilbake til meg etter 4 timer. ikke noe lenger. da begynte barnefar å si at det var ikke aktuelt. han kom med gutten når han var ferdig med det han skulle gjøre!! om det så måtte ta hele dagen! har han virkelig lov til det? eller kan jeg da nekte han i å ta med gutten min i det heletatt?? bebyn min er 6 uker og får ikke pupp.. men siden jeg er alene mor trodde jeg det var jeg som hadde mest å si i denna saken.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 30. mai 2009 #2 Skrevet 30. mai 2009 Du har nok ikke mest å si fordi du er alenemamma. Når det gjelder samværets omfang, så skal det avtales mellom dere. Og en avtale kommer i stand ved enighet. Men hele vurderingen skal gjøres til barnets beste. Dette barnet er jo veldig lite og jeg synes det er sprekt av deg å overlate det til barnefar så lenge som 4 timer (uten at jeg har noe grunnlag for å si om det er bra eller ikke for barnet). Dere må begge ha i tankene at barnet er så lite som det er. Men det er viktig at far også får knytte seg til barnet. Men her kan man vel klart si at det ikke er enighet siden du har satt frem et forslag om 4 timer og han ønsker å ha det lengre. Du må bare forsøke å prate med han. Dersom dere ikke klarer å bli enige for fremtiden, bør du ta han med til mekling.
kikkit Skrevet 30. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2009 huff ja.. jeg får prøve å prate med han igjen, men han sa i går at hvis jeg nekta han i å ha gutten lengere enn fire timer kom han til å komme alikevel å bare ta han med seg. utrolig trist og frustrende at han ikke gidder å høre på meg... men takk for svar da:)
Vannmann35 Skrevet 30. mai 2009 #4 Skrevet 30. mai 2009 Det skal to til for å få barn, barnet har en far og en mor, ikke bare en mor. At far ønsker å være sammen med barnet sitt, bør du være glad for. Det gir deg avlastning, noe du nok kan trenge etterhvert, og det er helt uvurderlig for sønnen din - far er viktig. Dine private følelser for barnefar og tidligere svigermor må du holde sønnen din utenfor - han er helt uskyldig oppe i det hele og det er helt urelevant for sønnen din om hans farmor liker deg eller ikke - det som teller er om hun kan være en god farmor for barnebarnet sitt! Vis deg som den voksne og ansvarlige i dette! Ellers - få til faste avtaler med barnefar så tidlig som mulig, og avtal gjerne et fast tidspunkt med guttens farmor også. Tar barnet flaske er det ingenting i veien for at ikke far også kan være en god omsorgsperson - og jo mer han er med barnet, jo mer knyttet vil de bli til hverandre - og det er bra for alle. Jeg forstår imidlertid at det kan være tøft å levere fra seg sin 6 uker gamle sønn, men tenk at han faktisk er i gode hender og vær glad for at han har en far og en farmor som vil engasjere seg og ta ansvar. Mens barnet er borte kan du forsøke å slappe av, ta deg en dusj, dra til frisøren - gjør noe du liker og samle masse energi til gutten din er tilbake. En glad og uthvilt mamma er en god en :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå