HTC Skrevet 30. mai 2009 #1 Skrevet 30. mai 2009 Jeg har (når jeg ikke farger håret) kommunefarget hår. Når jeg leste tråden om hårfarge og arv, var det ingen andre enn meg som hadde kommunefarget hår. Jeg trodde det var en av de vanligste hårfargene på nordmenn. Så slo det meg at kanskje man bruker andre navn på det? Mellomblod el.l? Hvilken farge er kommunefarget har?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 30. mai 2009 #2 Skrevet 30. mai 2009 mellomblond, ja. Jeg har kommunefarget hår, og grunnen til at det heter kommunefarget er jo nettopp at det er den vanligste hårfargen der ute.
HTC Skrevet 30. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2009 Ja, det var nettopp det jeg mente. Kommunefarget trodde jeg var det mest vanlige fargen, men det er veldig skjeldent jeg ser noen skrive det navnet når de omtaler hårfargen sin, så derfor lurte jeg på om det var ett annen ord folk brukte.
Zupermam Skrevet 30. mai 2009 #4 Skrevet 30. mai 2009 "komunefarget hår" brukes når man har en kjedelig, døll. musebrun hårfarge, Det er liksom ikke en udelt positiv betegnelse da:)
HTC Skrevet 30. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2009 Jeg vet, men det er jo det jeg har i hovedsak opprinnelig. De fleste av oss som voksne gjør jo litt med det, litt farge, glansvask, striper o.l :-)
hit og dit Skrevet 30. mai 2009 #6 Skrevet 30. mai 2009 Eg visste ikkje om kommunefarget hår var i allmennbruk, så eg kalla det mørk mørk mørk blond. Sambuar er ein kommune.
HTC Skrevet 30. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 30. mai 2009 Godt jeg ikke er alene om å ha kommunefarget hår =)
Gjest Skrevet 30. mai 2009 #8 Skrevet 30. mai 2009 Jeg tror jeg fremdeles er kommuneblond (som det heter her) Har ikke hatt heeelt min hårfarge siden 5 klasse eller noe, men sist jeg sjekket var jeg fremdeles kommundefarget:)
HTC Skrevet 30. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 30. mai 2009 He he, det er vel en 15 år siden jeg så min opprinnelige kommunefarget hår ;-) Har vært igjennom stripet, blond, rødt og brunt. De fleste år med brunt. Nå forsvinner vel etterhvert mitt kommunefarget hår og blir byttet ut med litt grått etterhvert. Tipper faring av hår er bare en utgift jeg må beregne inn i hele livet mitt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå