Gå til innhold

Hva er en albino?? Og finnes de i Norge??? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

de som er albino enten menneske eller dyr er hvite med røde øyne..og ja finnes i norge :P

Skrevet

En albino har lite eller ingen pigmenter i hud, hår og øyne. Ja, de finnes i Norge.

Skrevet

Hjelpe meg, er du faktisk så uopplyst?

En albino er et menneske som mangler fargepigmenter, og er altså helt hvit. Hår og hud. Øynene er røde.

Ja, de finnes i Norge.

Skrevet

Ingen vits i å rakke ned på andre vel? Det er sikkert mange ting du ikke vet også, som du "burde" visst.

Skrevet

Må øynene være røde??

Skrevet

De kan jo ha fargede linser da

Skrevet

hehe, nei, øynene må ikke være røde. finnes massevis av artikler på koss de behandles i Tanzania. Helt grusomt....

Skrevet

Er katten min albino?

Han er helt hvit med gul/grønne øyne???

Skrevet

ja, det finnes i underkant av 300 albinoer i Norge. jeg har en bekjent som er albino. de er ikke annerledes enn andre - bortsett fra at de mangler pigment. desverre er de mer utsatt for hudkreft enn andre, huden er lysfølsom og synet er ofte dårlig.

Skrevet

Katter kan være hvite selv om de ikke er albino, er de albino har de som oftest røde øyne og man merker at de ser dårligere.

Skrevet

Tusen takk.

Då er ikke min katt albino.

Jeg vet om flere hvite katter, noen katter har jo tilogmed blåe øyne :-)

Skrevet

Helt utrolig at det finnes så mange dumme mennesker på ett sted!

"En albino er dyr eller menneske med røde øyne".

Albinisme er en genfeil, som hindrer utviklingen av pigmenter. Ytterst få (menneskelige) albinoer har røde øyne og de er ikke nødvendigvis helt hvit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...