Gå til innhold

bringebærblad1

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har prøvd dette for å sette i gang fødsel? og virket det? er det farligt å ta disse tabelettene+

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva slags tabletter er dette?

Skrevet

kosttilskudd. fikk di av naboen som hadde begynt å ta di i uke 36.. hun fødde 3 uker før tiden.. så lure eg på om andre som har prøvd disse har noe erfaring med det..

Skrevet

Jeg begynte å ta de for 2 uker siden, da i uke 35. Tar 2 kapsler om dagen, men er mange som tar flere vet jeg. Det er ikke farlig å ta disse kapslene =)

Skrevet

okei. men er det slik at den an hjepe å sette i gang fødselen før tiden?

har og hørt at en kan få høgt blodtrykk av å ta disse.. stemmer det?

Skrevet

De setter ikke i gang fødselen, men skal være med å styrke livmoren og at du ikke blør så mye under fødsel + at livmoren trekker seg forter sammen etterpå. Det er i alle fall det jeg har hørt. Jeg begynte med de i uke 32. Tok da 2 stk morgen og kveld og når jeg var i uke 36 begynte jeg å ta 3 stk morgen og kveld. Har termin i morgen. Ikke tegn på noe her enda.

Men om det skal hjelpe eller ikke vet jeg ikke, det er vel egentlig ingen som finner skikkelig ut. Ingen fødsler er like.

Skrevet

Jeg begynte og ta de i uke 35 tror jeg og er 37+2 nå. Jeg tar 6 om dagen, 3 morgen 3 kvelden.

Tror ikke de har noen virkning på å starte en fødsel før tiden, annet enn for å mykgjøre vevet i livmoren tror jeg. Så den skal trekke seg fortere sammen etter fødsel.

Jeg har ikke fått noe høyere blodtrykk av dem.

Skrevet

Og blodtrykke mitt har vært fint hele tiden, kanskje litt lavt noen ganger. men aldri høyt.

Skrevet

okei.. takker for svar.. var hos jordmor i går, å da sa hun at eg hadde begynnende svangerskapforgifning.. ikke noe gøy.. så vet lissom ikke om eg tørr begynne på di.. er 32 + 5 idag... ska ikke begynne før uke 35 jafffal.

Skrevet

leser stadig på babyverden at det visstnok ikke er anbeffalt å ta disse....

jeg tok de selv de siste 2 mnd med eldstemann her. tror ikke det virka mye altså. han ble født 11 dager etter terminen, og fødselen varte helt etter boka i 12 timer.. og jeg ble klippet.

jeg har hatt mye og sterke kynnere fra ganske tidlig med alle mine 3...

leste et sted at disse bringebærblad-kapslene skulle gjøre sånn at fødselen startet før, at selve fødselsforløpet blir kortere og at sjansene for å revne/må bli klippet minskes...

Skrevet

kan jo legge til at jeg mistet mye blod også... lå på grensen til blodoverføring etterpå.....

Skrevet

off det hørtes jo ikke bra ut. så då trur eg at eg velge å ikke bjunna på di.. vis det ikke e annbefalt heller, både mor og søster har hatt lette og fine fødsler så håpe det ligger i familien og det blir likt med meg og uten bringebærblad:p

Skrevet

2b@rnsmor: Jeg får ikke linken til å virke.....

Brukte også disse i forrige svangerskap, hadde en laaang fødsel og mistet mye blod. Så denne gangen vet jeg ikke om jeg gidder. Hadde utrolig mye maserier sist. Fødte 8 dager etter UL termin.

Skrevet

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/2004/06/24/gravide-bruker-utrygge-urte/index.xml

Var bare et mellomrom i den andre liken som gjorde at den ikke virket.

Det som står om bringebærblad er:

"Én av urtene de norske kvinnene bruker er bringebærblader, som har ord på seg for å lette fødselen. - Dette midlet er ett av flere som påvirker livmoren. Preparatet bør ikke brukes tidlig i svangerskapet, eller av kvinner som har gjennomgått en abort, sier Nordeng."

Skrevet

Hei!

Har tatt disse siste 2 mnd... 4-6 stk for dagen... Har termin idag og har iallefall spist opp 2,5 boks...

Setter ikke noe igang før tiden... Men skal hjelpe for modning og styrke livmoren...

Har også hørt at man kan fortsette å ta de litt etter fødselen...

Skal gjøre første tiden av fødselen enklere og føre til at livmoren trekker seg "fortere"/bedre sammen etter fødsel...

Har lest litt god forskning på dette og det kan iallefall ikke skade har jeg tenkt...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...