LINDA*** Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Hei, Turbo. LONG time NO see ;) Håper det står bra til, og kvalmen er vel ut på dato nå, er den vel ikke??? Du, jeg har ingen spes. erfaringer med madrasser fra IKEA, men husk at IKEA har "egne" standard-mål (kjöttbullar-mål haha) på senger, madrasser, og ikke minst sengetøy! Så, obs obs når du går bananas med Master'n! Men, på en annen side, jeg tror jeg har sprinkelseng derfra, og den er, av alle ting, såkalt standarmålt. 90x120 eller no. (juniorsenger skal vel ha 75x140 el no - IKEA har der sist jeg sjekka 80x150 *håpløst*)). Så, bare sjekk at det er de der standarmålene slik at du ikke bommer på sengetøy(laken da, først og fremst, i og med at madrassene slår litt anderledels ut) når du handler på Princess/KID/JYSK/H&D or whatever. Gudd løkk!
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 30. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2009 Hepp!! Ser ut til at standardmålet på sprinkelsengene fra Ikea er madrassmål 60x120 fortiden. Kanskje de har omgjort på målene sine?? Men uansett bor vi ikke langt unna Ikea, så om det skulle være behov for å kjøpe sengetøy der, så kan vi jo det Ellers er kvalmen fortsatt her innimellom. Spyr vel sånn ca i gjennomsnitt en gang i uka fortsatt Rekorden var jo hele 3 uker uten Haha... Men nå er det jo bare litt over 5 uker igjen til termin (hele 38 laaaaaaange dager), så overlever vel det også. Nå har jo lysten på sjokolade dessverre kommet tilbake, så det blir vel en liten tjukkebolle som kommer ut her Hehe
jippiii Skrevet 30. mai 2009 #4 Skrevet 30. mai 2009 på sprinkelseng og madrassene til, er det nå standardmål, og ikke svenske mål lengre:-) jeg har madrass i sprinkelsengen til guttungen, husker ikke helt hva den heter, men kostet rett uder 500 kr! er veldig fornøyd med den! de trenger ikke akkurat svanemadrasser de små, er jo ikke så tunge, så klarer seg fint med de fleste madrasser tror jeg! den fra ikea er nokså tykk og god, og passe myk tror jeg!
HAUGEBYJENTA. Skrevet 30. mai 2009 #5 Skrevet 30. mai 2009 ville heller valg en sultan blunda i steden for en drømma madrass, små barn har ikke godt av og ligge på fjæringer..
PennyLane78 Skrevet 30. mai 2009 #6 Skrevet 30. mai 2009 Hvorfor har ikke små barn godt av å ligge på madrass med fjæringer? Barnet vil vel ikke kjenne disse ettersom en har overmadrass og i utgangspunktet ikke veier all verden?
erteposen + 4 Skrevet 30. mai 2009 #7 Skrevet 30. mai 2009 Det er mange gode og solide senger med fjæring til spedbarn, og en har jo overmadrass. Har hatt fjærmadrass, en fra ikea, til mine og er kjempe fornøyd. Sprinkelsenga holder seg fin, og har nå vært brukt til 4 barn.
Rødhette <309+<312 Skrevet 31. mai 2009 #8 Skrevet 31. mai 2009 Vi har kjøpt madrass på ikea, må man ha overmadrass til den? (har ikke tenkt tanken en gang)
erteposen + 4 Skrevet 31. mai 2009 #9 Skrevet 31. mai 2009 Det er jo veldig greit å ha en overmadrass for å passe på madrassen fra tiss, gulp osv. Trenger det ikke om en bruker skinn. Vi legger et sperrelag mellom overmadrass og madrassen når barna blir litt større.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå