Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 hei. babyen min er stx 4 mnd. de siste 2 mnd har jeg hatt mye migrene, kan det komme ev amming? har begynnt nå de siste dagene og gi han mme noen av måltidene om dagen. og ett spm til hva kan man gjøre får å evnt stoppe melken i brystet? har kun melk i det ene. takk. mvh
Erisa* Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Hei! Trist å høre at du har migrene. Jeg har aldri hørt at det skal ha noen sammenheng med amming, men jeg er ingen ekspert.. Men man kan jo bli stiv i nakken av å amme, og det kan man jo få hodepine av. Og lite søvn, mye stress, lite væske etc... Heldigvis kan du ta både ibux og paracet når du ammer, så det kan du jo prøve. For å stoppe melka er det egentlig bare å trappe ned ammingen, det er best å gjøre det gradvis for å hindre at du får veldig spreng og klumper i brystene og slikt. Det går også an å få medisiner som stopper produksjonen, men det gis bare i spesielle tilfeller. På ammehjelpen.no står det gode råd om å trappe ned ammingen, anbefaler deg å lese der:) Lykke til!
jannemor;) Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 takk for svar skl gå inn der å lese med en gang jg
Underveis --> Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 Jeg vil heller tippe at det er hormonene dine som er i sving igjen. Flere med migrene opplever at den forsvinner mens man går gravid og ammer (så lenge den holder syklus unna, i alle fall), men at den kommer tilbake når menstruasjonssyklus er i gang igjen. Det er også derfor at det fleste med migrene slipper unna når det kommer i overgansalderen. Jeg fikk mitt første, kraftige migreneanfall i forbindelse med den mestruasjonen som jeg ble gravid på, og er derfor veldig spent på hvordan det kommer til å gå når syklus kommer i gang igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå