Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Etter fødsel har jeg fått en hudfold som går langs mellomkjøttet og inn til analåpningen. Den irriterer meg fordi den gnisser borti undertøy og bukser. Har noen her gjort noen korrigerende syarbeide på mellomkjøttet? Hvordan grodde det? Og har dere hatt problemer med vondt arrvev el? Jeg vil helst ha bort den irriterende folden, men er jo redd for å få vondt. Det er jo ikke vondt nå....
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Trenger du en bakre plastikk pga det? Bakre plastikk er jo i skjeden,på bakre skjedevegg og i åpningen. Har du fått vite prosedyre? Må de åpne hele perineum(mellomkjøtt) ? eller er det bare en løs fold som de kan fjerne med laser ellernoe?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Dette heter ikke bakreplastikk, bakreplastikk er når de reparerer endetarmsmuskelen (ikke skjeden som forrige innlegger sier). Men, det du beskriver er kanskje marisker, dvs. hudfolder som har vært hemerroider. Dette går an å for operert bort. Men dette heter altså ikke bakre plastikk, det er noe helt annet
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Du tar feil! Bakre plastikk er når de opererer i bakre del av skjeden! Reperasjon av endetarmsmuskelen heter sphinkterplastikk eller noe sånt.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 Ja, du har helt rett, jeg tar det tilbake Hi trenger mest sannsynlig bare å skjære bort litt hud fra perenium.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #6 Skrevet 29. mai 2009 Hehe. Takkttakk for oppklaringen jenter Synes så tydelig legen min sa bakre plastikk nemlig. Men er altså egentlig interessert i å høre noen med erfaring, - i tillegg til begrepsavklaringen. HI
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2009 #7 Skrevet 30. mai 2009 Uansett begrepsavklaring, så vil det gå fint å ta en liten operasjon der. Har ingen erfaringer å dele, men tror det skal gå fint siden det bare er hud det er snakk om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå