Gjest Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Hadde en venninne på besøk for noen dager siden og skravlet om løs og fast som venninner jo gjerne gjør :-) Så kom vi inn på vogn og jeg fortalte hvilken vogn vi hadde bestilt, og da ble det litt snakk rundt hjulene (to små svingbare foran) og sollys og sånt, og da la jeg til "ja, vi har bestilt en parasoll som passer til vognen også..." hvorpå venninnen så på meg i to sekunder med store øyne og brast i latter og lurte på om jeg spøkte. Noe jeg jo ikke gjorde. Det viste seg at hun synes det så utrolig latterlig og barnslig ut å gå med parasoll p vognen, og at jeg måtte forvente å bli ledd ut om jeg gikk på tur med en slik på vognen. Greit nok om jeg hadde var 17-18 år, men hun mente det var litt fjollete nå. Måtte jo smile litt, for på sett og vis skjønner jeg hva hun mener, det SER nok litt fjollete ut, hehe... På de annen side er det jo kjempepraktisk, den vil skygge for solen slik at jeg slipper å dra vognen etter meg, for teppe foran åpingen er helt uaktuelt for meg i hvertfall. Jeg kommer til å bruke parasollen om det er sol og den skinner åpningen av vognen uansett hva andre måtte mene, men ble litt nysgjerrig nå. Helt ærlig, reagerer dere om dere ser en vogn med en lekker og snerten parasoll på, og hva tenker dere om det i så fall? ;-)
mamarama og lille banan Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 da hadde jeg tenkt; så smart! flott at de har ordnet med solskjerming til ungen sin
It's all about me Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Jeg har enda til gode å se en lekker og snerten parsoll til vogn, synes det igrunn er drit stygt uansett. Men jeg ler heller ikke av de som har det, hver sin smak. Har Bugaboo med super god kalesj. Men skulle sola skinne på velsejenta snur jeg heller sittedelen eller kjøreretningen.
OsloMor Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 Er vel mindre morsomt å steke ungen som ligger i vognen. Parasoll har en funksjon; skjerme barnet for sol. Så poenget er jo ikke at det skal være estetisk fint, selv om jeg synes det ser helt ok ut.
Gjest Skrevet 29. mai 2009 #6 Skrevet 29. mai 2009 Hehe... Med lekker og snerten mente jeg mer at parasollen minner om sånne som damer på 1800-taller på landtur mente. Jeg synes faktisk ikke det er noe pent jeg heller, men ser for meg at det må være utrolig praktisk! I hvertfall når vi gjerne går slik at det skifter ofte hvor solen skinner i fra, kan jo ikke drive på å snu hele bagen i ett kjør heller ;-) Før har jeg snudd vognen og trukket den bak meg, men det går nok ikke så bra med en vogn med to svingbare forhjul på. Artig å høre hva andre mener om dette :-)
petite fleur Skrevet 29. mai 2009 #7 Skrevet 29. mai 2009 Jeg har aldri reagert på det nei. Jeg reagerer på teppe foran vognåpningen, men det er en helt annen debatt :-) Jeg vil ikke tro at folk kommer til å le av deg når du triller rundt.
"vestavind" Skrevet 29. mai 2009 #8 Skrevet 29. mai 2009 Jeg brukte det til datteren min og syns det var veldig praktisk. Fikk ingen komentarere på det.
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 29. mai 2009 #9 Skrevet 29. mai 2009 nei..reagerer ikke på synet av en parasoll.. har parasoll til ene trilla selv jeg..så kanskje derfor? hva andre syns, bryr meg egentlig midt i....
Gjest Skrevet 29. mai 2009 #10 Skrevet 29. mai 2009 Det må de gjerne gjøre for min del sånn sett, jeg kommer til å bruke den uansett :-) Jeg har bare ikke tenkt så mye over det, at noen kunne reagere så veldig på noe sånt liksom, så da ble jeg litt nysgjerrig :-)
It's all about me Skrevet 29. mai 2009 #11 Skrevet 29. mai 2009 Men nå er jeg mer nysgjerrig på hvilken vogn du har kjøpt jeg Alva....?
MintCondition Skrevet 29. mai 2009 #12 Skrevet 29. mai 2009 Reagerer ikke, men syns det ser stygt og komisk ut selv Jeg har kjøpt en sånn sol-kalesje fra Teutonia jeg, med klips, som skal passe de fleste vogner.
Gjest Skrevet 29. mai 2009 #13 Skrevet 29. mai 2009 Emmaljunga Nitro City :-) Satser på vi blir fornøyd. Er klar over vognens begrensinger (ikke egnet til vinterføre f.eks), men de vil neppe være noe problem for oss uansett, og den har masse fordeler jeg setter pris på som de svingare hjulene, svært enkel å slå sammen og løfte, god plass i sportsvognsdelen og stor kalesj. Sånn bare for å gjøre det enda værre, så har jeg da valgt den som heter pink chek, hehe... Blir så lekker atte ;-)
Rorrimamma Skrevet 29. mai 2009 #14 Skrevet 29. mai 2009 Har mange ganger sett de som kommer med parasoll og stresser med at den ikke skal fly vekk når det er vind imens de prøver å vingle seg framover. Synes det ser mindre praktisk ut og unødvendig. Er jo bare å snu vogna og trill den andre veien?
*Rutletutt* Skrevet 29. mai 2009 #15 Skrevet 29. mai 2009 He, he - nei det tenker jeg virkelig ikke over på noen som helst måte - er jo supersmart det;o) Hvilken vogn har du bestilt da?
It's all about me Skrevet 29. mai 2009 #16 Skrevet 29. mai 2009 Den eneste fine Emmaljunga vogna, så ikke dårlig valg det. Skulle jeg byttet ut min Bugaboo hadde nok den vært en av de jeg ville vurdert.
Gjest Skrevet 29. mai 2009 #17 Skrevet 29. mai 2009 Ja, jeg liker den :-) Liker litt klassiske vogner, men med litt mer moderne finesser liksom. Så bag og sportsvognsdel er veldig klassisk i utseende egentlig, mens understellet er moderne. Super kombinasjon i mine øyne.
Gjest Skrevet 29. mai 2009 #18 Skrevet 29. mai 2009 Nei, ikke når det er to små svingbare hjul foran. De kan nok låses, men tror ikke det vil bli så behagelig å dra den etter seg slik. Om det blåser mye får vi jo bare finne på noe annet :-)
erteposen + 4 Skrevet 29. mai 2009 #19 Skrevet 29. mai 2009 Det ser litt fjollete ut:) Har vel aldri tenkt på at det er behov for parasoll, og de fleste jeg kjenner har brukt det mer til å pynte vognen og så virrer den overalt. Det er ikke noe jeg ler av eller tenker på når jeg ser.
Fire småtroll Skrevet 29. mai 2009 #20 Skrevet 29. mai 2009 Ville overhodet ikke reagert på om noen hadde parasoll på vogna, er jo helt naturlig å skjerme ungen for sol! Prøvde det selv til eldstemann, men sleit med å få den til å stå rolig og på rett plass jeg da, så til de andre ungene har jeg brukt solskerm på kalesjen. Har Simo og Tautonia vogn og begge har solskjerm som ekstrautstyr, Tautonia sin har faktisk solfilter 50.
*1+1=2 små* Skrevet 29. mai 2009 #21 Skrevet 29. mai 2009 hæ? lo hun? haha jeg har en sånn jeg også, helt plain og simpel parasoll og det er dritsmart og stygt? jeg har da ikke en vogn og barn for at alt skal være pent og passer sammen:P Ser ut som en liten parasoll bare, hva er det som er galt?
Gjest Skrevet 29. mai 2009 #22 Skrevet 29. mai 2009 Ikke bare lo, hun lo rått, hehe... Vi er kjempegode venninner da, så jeg tåler det helt fint fra henne, er deilig å ha en venninne som man kan si sin ærlige mening til på denne måten ;-) Rutletutt, har skrevet litt lenger oppe hva for vogn det er :-)
therehag Skrevet 29. mai 2009 #23 Skrevet 29. mai 2009 jeg hadde ikke reagert nei. har en på min vogn, selv om jeg ikke syntes det er suuper fint. men den har jo en funksjon;) men må jo innrømme at jeg fniser litt når folk har de oppe og det blåser litt, for da fyker parasollen rundt omkring og mødrene ser så stressa ut;) hehe.. gjør jo det jeg å
Gjest Skrevet 29. mai 2009 #24 Skrevet 29. mai 2009 Jeg bruker heller parasoll enn å dekke til hele åpningen bare for å skygge for sola =o) Synes ikke det ser rart ut i det hele tatt jeg, det er en lur oppfinnelse nemlig ;o)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 29. mai 2009 #25 Skrevet 29. mai 2009 He he he, nei men jeg hadde reagert mer om du hadde hengt opp tepper foran alle åpninger. Har selv hatt parasol til begge mine, og brukte den særlig til nr. 1 som er født i slutten av juni:-) Mye man skal henge seg opp i, men at noen skjermer spebarn mot sola er definitivt ikke blandt det man henger seg opp i:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå