Gå til innhold

Babytreff tiden er for lengst avsluttet for oss.. men savner litt det der å ha en "aktivitet" med likesinnede.. Noen med større barn?

Anbefalte innlegg

Syntes det er viktig at barna får bygget opp et godt sosialt nettverk utenom barnehagen også.. Også er det godt for oss voksne å få treffe likesinnede..

Noen som er interessert i parkturer, grilling, og andre aktiviteter?

Jeg har en november-gutt 04 og ei mai-jente 07..

(gikk fast på dib-treff med eldste).

Fortsetter under...

Annonse

Ja jeg blir med :-)

Har en ekstremt rastløs sønn så hvis dere andre vil møtes på kafe så får han stanne hjemme, men turer og lek liker han :-) Og han synes det er kjempegøy å treffe andre barn. Men deilig å finne på noe uten barn innimellom også ;-)

Jeg kan alle dager og tider :-)

Hva med å treffes i f.eks Kulåsparken en dag? Der finnes det mulighet for å både slappe av og drikke kaffe eller hva man vil ha med seg og så kan barnen leke på lekeplassen :-)

Bare et forslag :-)

Er det forresten noen som vet om det finnes et eller annet sted rundt Sarpsborg som man kan ta med små barn til der det finnes dyr? F.eks kaniner, hester, sauer e.l? Pleier å finnes steder der barnen kan klappe dyr og sån. Er ikke så kjent i Sarpsborg, er ganske ny her ;-)

• 2 uker senere...

Kalnes vgs. har av og til sånn åpen gård.. husker ikke helt når det er .. men slikt kan jo undersøkes..

Ellers er det jo fint å gå en tur ved dammene..

(Jeg har bodd i sarpsborg for mange år siden, men er overhodet ikke kjent der.. men vet om mange steder i Fredrikstad).

Kan jo ramse opp noe..

Dammene er jo fint.. (rolvsøy)

Isegran, (kråkerøy) festning og greier.. (Eldste min syntes det er stas .. være i "borgen" liksom.. )

Gamlebyen er jo supert.. der er det jo noe for alle.. kafeer og vollene og gressbakker og kanoner og en flott lekeplass + + + .. (jeg driver med foto, og vi tar stadig turen dit når vi skal habilder til julekort og diverse, for der kan barna boltre seg en hel dag uten å gå lei : ) koser seg skikkelig der..). Kan kjøre ferge.. osv.

Utover på øya her er det jo en del fin skog.. turstier og grillplasser.. Enhus.. badestrand og fjell og fotballplen..

Domkirkeparken.. og rett borti høgget er jo brygga med masse fine båter.. og biblioteket.. der er det stadig noe arrangementer..

Ellers så er det en gård.. hva heter nå den igjen da.. Hjørgunn Gård.. der ja..

http://www.hjorgunn.no/

Ellers skjer det jo en del på St.Croix huset..

(klippet og limt fra nettsiden dems)

"KAFÉ MED LEKEKROK

Åpen mandag tom. torsdag kl. 1100-2030. Fredag kl. 1100-1500. Lørdag kl. 1200-1600. Søndag stengt.

"ELLE MELLE DEG FORTELLE..."

Fortellerstund for barn. Lørdager kl. 1300. Turid Gustavsen forteller eventyr for barn. Fra 3 år. Rom: Ener'n. Fri entré.

ÅPEN LEKESTUE

Hver dag (ikke torsdag og søndag). Kl. 1100-1500. Hopp og sprett. Tegning og maling. For barn med foreldre/foresatte. St.Croix-huset tilrettelegger for lek og moro, men har ikke personale tilstede."

(majoriteten av disse plassene ligger jo innenfor et begrenset område, så det trenger ikke være lange gå avstander).

Også er det jo mulig med lengre utflukter og :)

Vi flyttet hit fra Oslo for en del år siden, og vi jobber der en del fortsatt, så vi er nok mer oppdatert på tilbudene der.

Teknisk museum er jo en slager.. zoologisk, botanisk og geologisk og paleontologisk museum er jo en hit :) ..(dinosaurer osv. : p ).

Man må jo gjerne drasse med seg små barn og store barn og menn og det som er .. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...