Gå til innhold

ler og leker når hun skal sove!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 1,5 år har begynt å tulle så fælt når hun skal legge seg til å sove om kvelden! Hun er ikke vanskelig å legge, og gjerne veldig trøtt når hun spiser kveldmat, men etter noen minutter i senga begynner hun å bable og synge og le! Vi hører hun driver på - leker med smokken og bamsen og tuller rundt i senga. Etter en stund går vi inn, sier at det er natta og at hun må legge seg å sove, og legger henne til i senga. Da smiler hun sitt største smil, ler og skråler og vil gjerne tas opp for en liten kos. Men det er helt greit om vi ikke tar henne opp og bare sier at hun må sove og går ut igjen også. Sånn holder hun på da, alt fra 1-2 timer! Ikke noe surving, gråting eller at vi må være inne hos henne, hun er bare blid og god. Men det blir jo litt sene kvelder og av og til litt få timers søvn, da.. Hun sover ikke noe lenger på morgenen selv om hun holder det gående på kvelden.

På dagtid sover hun fra 1-2 timer, men hun trenger virkelig å sove på dagen, ellers blir det bare tull. Og vi merker ingen forskjell på kvelden om hun har sovet 1 eller 2 timer.

Noen andre som har opplevd dette? Bør vi gjøre noe med det eller vil dert gå seg til?

Skrevet

min lille på 20mnd holder på akkurat likedan :) han synger og snakker med bamsene sine.

Ser ikke på dette som noe problem, vi går kun inn til han visst han begynner å gråte eller no. Ellers er det jo bare artig å høre på alt han babler i vei om :)

Han sovner til slutt, og er like blid neste morgen. Så tror de regulerer dette med søvn ganske bra selv :)

Så lenge han er fornøyd så kommer ikke vi til å gjøre noe med det, det er jo bare ett tegn på at han trives i sengen sin :)

Skrevet

Vår gutt på 13 mnd gjør likedan, slik har han så og si alltid gjort. Ligger og synger og prater, kan holde på opptil 1,5 t. Men plutselig er det stille, og da har han sovnet.

Vi lar han bare holde på, tenker at det er bare positivt at han kan kose seg i senga, og at han finner roen av seg selv og sovner uten at vi må inn :)

Skrevet

Tulla vår på 15 mnd har nå også begynnt å skravle i 1-2 timer før hun sovner. Det er selvfølgelig bedre det enn hyling. Vi har nesten hele tiden hatt et problem med legging. Hun hadde virkelig begynt å bli flink, å så setter denne skravlingen i gang. Hun trenger virkelig den søvna hun kan få. Så jeg tar gjerne i mot tips.

Skrevet

det samme her! Lukas er 16 mnd og har full fest i senga si hver kveld for tiden. i kveld la han seg 18.30, oh han holder på fortsatt. bare latter og skrål:) små raringer:)

tror ikke det er noe å gjøre med det jeg, er vel en fase som alt annet når de er i den alderen! så lenge han koser seg i senga får han bare holde på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...