nina-ballerina Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Jeg har et ønske om å bli gravid, og vi har tenkt å jobbe litt aktivt for det fremover. Er ca 6 mnd siden jeg sluttet på pillen og har hatt veldig ustabil syklus i ettertid. Kan ikke regne meg frem til el da jeg har hatt mensen med fra 40 til 50 dagers mellomrom. Så jeg tenkte å prøve slike eggløsningstester. Men hvordan fungerer slike? Er det mange i en pakke? Viser den at det nærmer seg? Jeg aner jo ikke når jeg har det, så jeg lurer på om jeg må ta en sånn test hver dag (utenom de 14 første dagene etter mens selvfølgelig...) Er detflere forskjellige typer? Er de dyre? Noen som har vært i samme situasjon som har noen erfaringer å dele....?
mossik,en med tut og to jenter Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Hei Du hadde ikke korte sykluser nei. Uff, vanskelig dette her å lete etter EL. De sier at EL alltid er 14 dager før neste mens.... Ikke nødvendigvis 14 dager etter siste mens, spesiellt med lange sykluser. Så om du da begynner å teste ca 20 dager før forventet mens på 40 dagers syklus burde du kunne finne den. Men du kan forvente å måtte teste i mange dager. Du har Clearblue digitl EL test, det er 7 tester i hver pakke, men denne er dyyyr. Koster rundt 350 kr pakken. Om du går inn på billige-tester.no kan du kjlpe adskillig billigere tester og større pakker også. Husk bare at dette sendes fra Danmark og ikke handl for mer enn 200 kr, da det blir toll på dette om det er over. Men handl for mer enn 154 kr tror jeg det er, for da får du fri frakt. De er kjempe effektive og du har det i posten i løpet av f¨å dager. Dette ble langt, men håper du kan bruke noe av info. Lykke til videre..
JKM09 Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 hei hei velkommen inn i en meget frustrerende verden, hehe! Når man har uregelmessig mens er det som å lete i blinde. som hun før meg sa, så er det billigere med sånne billigtester. men de kan være vanskelige å tolke hvis man ikke er vant med de. Jeg har også for tiden uregelmessig mens og har vanskelig for å måle når EL kommer. Vil bare advare deg når du starter aktivt med prøving så kan du bli veldig oppslukt i det. Jeg har drevet å målt meg før EL nå ei stund men ble så opphengt i det at jeg nå ikke blir å måle før jeg får andre tegn til EL kommer- slim f.eks. Hvis du er "plaget" med uregelmessig mens så kan CB-monitoren hjelpe deg, men den er DYR! Den måler nøyaktig hvor du er i syklusen og den forteller deg når du skal måle. Lykke til:)
LHHR Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Min erfaring er bruk CB EL test. Den er tydlig og klar og du slipper og lure på resultatet. De er litt dyre, men enkle i bruk. Enkel og forståelig bruksanvisning om hvilken dag du skal starte testingen osv. Lurer på følgende, hvis man tester med CB EL test hvis man allrede er gravid, vil testen da være "negativ" hele tiden? Eller komemr det event. opp en feilmelding?? Jeg tester og tester, men får ikke postiv el test. Har lett funnet el i de andre pp. Kanskje gravid eller? Har ingen andre symptomer. Får vel vente og se litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå