Gå til innhold

Termin med tvillinger/KS-igangsetting - hvilken dato forholder du deg til?

Perledykkeren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min termin er 10. september og på Rikshospitalet blir vi visstnok igangsatt 1 uke før termin med tvillinger hvis ingenting har skjedd før det.

Når dere andre som har/har hatt fast tid til KS eller fått dato for igangsetting, hvilken dato går dere ut i fra når folk spør hvor langt du er på vei/når termin er/forventet fødsel?

Hilsen nyskjerrigpera som svarer termin men som også sier at jeg forventer fødsel i august :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker å si termindato, men at jeg blir satt i gang 1-2 uker før dersom ingenting har skjedd før det :) En merkelig greie er at "alle" tror at tvillingfødsel automatisk er keisersnitt! Hehe..

Skrevet

Jeg forholder meg til termindato. Det er jo den som gjelder i forhold til hvor langt en er på veg, om de vokser som de skal osv :-)

- men så kan en jo heller nevne at det ikke er uvanlig å føde 2-3 uker før...

Skrevet

Jeg synes det er litt slitsomt når fremede heletiden kommer bort å sier:

"stakkar deg, du har vel ikke lenge igjen".

Jeg svarer:

"Eh, 2,5 mnd ca, tvillinger skjønner du..." Da er det i gang...

Nei, men jeg holder meg til termin, men sier at jeg regner med at de kommer en stund før. Har lurt mye på hvilken dato jeg egentlig kan regne med jeg også, men ingen leger som vil ta en endelig avgjørelse på det enda. Veldig enig med deg om at det er frustrerende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...