Gå til innhold

Hurra...Fått innvilget...

Anbefalte innlegg

Skrevet

10 timer i uka for vår datter med spesialpedagog og assistent i bhg. Er kjempefornøyd med dette. Fikk brev fra PPT i går, ble kjempeglad over at hun får hjelp, men samtidig så ble jeg nok en gang satt ut over at det skriftlig står at hun trenger hjelp. Blir vel bedre med tiden dette også. Skal til videre utredning på habiliteringsteamet i slutten av juni og får da vite om hun får støtte til trening i basseng ol. De sliter med å finne en diagnose på henne, har vært testet for det ene og det andre. Hun er vel en av de som sitter igjen med ukjent diagnose og dermed vil vi slite med NAV og andre instanser....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!

Gratulerer så mye. Må være deilig å ha fått dette innvilget. Datteren min har også spesial pedagog og støttepedagog i bhg. Trening i basseng hver fredag. Hvor gammel er datteren deres?

Jenta mi blir 3år i september. PPT er ferdig med utredning i følge en språkforståelse test som jeg får svar på på tirsdag. Ser veldig frem til det:) På ansvarsmøte så sa jeg at jeg også vil at hun skal bli videresendt til BUP for evt diagnoser. Jenta mi er sen motorisk og språkelig. Men har kommet seg mye motorisk etter hun startet i bhg i fjor august, men ligger enda mye bak andre jevnaldrende.

Ang det å trenge hjelp som du skriver står det samme på datteren min også.

Har du hjelpestønad fra Nav forresten?? Dette fikk jeg opplyst av PPT på et ansvarsmøtet. Viste ikke at det var noe som het det en gang jeg. Fikk innvilget sats 2 og veldig fornøyd med det:)

Skrevet

Hei !

Vi har snakket sammen her før vi....:-)) ikke lett å huske alle nickene da. Vår jente er 3 1/2 og PPT mente hun var ca 1 år etter språklig. Hun har som tidligere nevnt vært til masse utredninger på RH uten resultat. Motorisk er hun også sen, men hevder seg sosialt og emosjonelt da. Er en livlig,aktiv og har bein i nesa. Men legene mener det er noe der...så vi får vente å se.

Hun har fått satt inn dren ved to anledninger og da har språket eksplodert og hun aper etter hele tiden. Har forstatt kun 3-4 ords setninger, men prøver seg på oppmot 8 ord. De som ikke kjenner henne klarer ikke bestandig å skjønne hva hun sier, da hun uttaler enkelte bokstaver helt feil. Må legges til at det er uttalt dysleksi i familien min og kan hende at hun har noe derfra også...det er håp i hengende snøre vet du:-))

Så bra du har også fått hjelp det virker som om din utredning har gått fortere enn vår. Husker deg som sagt fra et par måneder siden. Og så bra at hun har kommet seg etter barnehagestart. Det hjelper på å "herme" etter de andre vet du. Har gått til anskaffelse av trampoline både ute og inne og ser etter kort tid på den store ute av hennes balanse har bare tatt helt at. Hun klarer å løpe rundt sammen med storebroen sin og hoppe og herje uten å falle så mye nå. Kjempetrening..Jeg tror vi sitter i ganske lik bås, husker du lurte på spesialsko også. Har hun fått det eller? For det har hjulpet vår datter masse.

Har ikke hørt noe om noe hjelpestønad, men det skal jeg jammen ta opp. Jeg har en del spørsmål også så det blir vel en liten samtale med de. Er så godt å bli tatt vare på altså.

Skrevet

Hei igjen!! Stemmer husker det nå at vi har pratet sammen før. Ikke så lett å huske alle nickene nei.

Datteren min er nok 1 år bak når det gjelder språkelig og motorisk TROR jeg. Får svar på PPT utredning i språktesten på tirsdagen, så jeg er rimelig spendt kan du tro:) Snuppa forstår så å si alt jeg sier, men bruker tegn til tale.

Selv praktiserer hun oppmot 40 tegn, så det fungerer så kjempe bra:) Jenta mi er også veldig sosial og tror nok dette hjelper henne endel i hennes situasjon.

De i bhg sier hun får være med i andres lek selvom hun ikke har så mye språk, men det blir mest at hun observerer. På avd er de så flinke til å bidra til at alle barna føler seg endel av felleskapet og ikke "setter" merkelapp på datteren min + et annet barn som er litt "annerledes". De voksne sitter ved datteren min og veileder henne i situasjoner som hun handler feil f. eks slår og dytter. Jenta mi kan gjøre det om et annet barn tar en leke o.l, men jeg tror det er hennes måte og si i fra på. At hun ikke liker å bli tatt i fra leken osv. Så her jeg + bhg noe å jobbe med..

Jeg var hos prtopeden og han mente at hun ikke trengte såler. Men hun har blitt mye stødigere og trener mye gåtrening i bhg:) Blitt så flink:)

Men ta å sjekk opp det med hjelpestønad i gjennom Nav. Får som sagt sats 2 og får 2150 kr i mnd:) Greit å ha med seg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...