Gjest Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 30+0 i dag, så strengt tatt er det vel 9 uker + 2 dager igjen til termindagen, men uansett... Jeg vet at det er altfor tidlig å være lei nå, vesla bør enda får mange, mange uker i magen min til å vokse og modnes, og det ønsker jeg jo selvsagt at hun får også, men jeg er leeeeeeiiiiiiiii! Godt å få det ut! ;-) Dette er fjerde svangerskapet mitt på 6,5 år og jeg merker det tar veldig på nå. Var kjempekos å gå gravid første gangen, elsket det. Var ganske kos andre gangen også, litt mer slitsomt, men koste meg med magen. Tredje gangen begynte jeg ¨å kjenne at nå fikk nok være nok, hadde mye vondt og var i elendig form. Da ungen var ute var jeg bestemt på at det var siste gang. Så ble jeg uplanlagt gravid igjen og nå sitter jeg her nok en gang med stor mage, vondt bekken og laber form. Kjenner bare i hver nervne i hele kroppen min at dette takler jeg bare ikke stort mer. Om det så er noe som må klippes hos den ene eller andre etterpå, så får det være, jeg er så møkk lei av å være gravid som det går an å bli. Lei av å ha så mye vondt, lei av å føle meg så dårlig, lei av å ikke kunne bidra noe særlig hjemme, lei av å ha dårlig samvittighet ovenfor de barna jeg alt har fordi jeg ikke klarer å leke skikkelig med dem.... Jeg koser meg med sparkene da, og forventingene, men ellers...uff. Måtte de neste 9 ukene går veldig, veldig fort. Ja, hun kan godt komme en liten uke før også for mine del, men ikke før hun er klar så klart.
PrøvLykken Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Vet hvordan det følest, selv om dette kun er min 2... Begynte nesten å gråte da veninna mi fødte, syns det var så urettferdig at det ikke var meg når hun hadde termin etter meg! Har heldigvis bare 12 dager igjen, men lever i panikken om at det blir 28 dager til... (Her setter de ikke i gang før de MÅ). (forresten 30 uker + 10uker og 2 dager er 40+2...) Lykke til med resten! Plutselig er de ute:-)
Gjest Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Ja, jeg vet det, men det er 40+2 de regner som fullgått her jeg bor i hvertfall, ikke 40+0. Jeg regner nå uansett feil, jeg er 30+1 i dag, hang visst etter en dag ;-) Heldig du som er så nærmt termin da! Gleder meg til langt ut i juli nå ja :-)
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Hei Alva! Skjønner deg veldig godt. Jeg er bare gravid for 2. gang, men føler meg akkurat som deg. Tror nok ikke det blir flere barn på oss etter dette. Det har vært et tøft svangerskap, hvor jeg har vært dårlig det meste av tiden. Er nå 32+1 og så j... lei! Det til tross for at jeg har fått beskjed om at det mest sannsynlig blir tidlig fødsel (fødte i uke 35 sist). Ønsker jo at den lille jenta blir inne så lenge så mulig. Vil mye heller ha en baby som er fullbåren enn en liten og for tidlig født jente. Men samtidig er det så sinnsykt vanskelig å motivere seg for de siste ukene. Er så lei av å være i dårlig form og av å holde meg i ro hele tiden. Kjenner det kribler i kroppen etter å være på bena, gjøre husarbeid og å fungere normalt igjen. Og så har jeg sinnsykt dårlig samvittighet overfor lille prinsesse som er trassig som få nå. Det takler hormonene mine dårlig. Og jeg får noen ufrivillige utbrudd som jeg har utrolig svart samvitttighet for. Ikke får jeg leket noe særlig med henne heller. Hun elsker å sitte på gulvet å pusle med div. Og hun elsker å ha selskap på gulvet. Men jeg klarer bare ikke. Dette ble et skikkelig klageinnlegg, men litt godt å få det ut! Ønsker deg lykke til videre og synes at det er helt utrolig at du går gjennom dette for 4. gang! Jeg er imponert
2 små og en undulat Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 Dette er bare mitt andre svangerskap, men jeg kjenner meg igjen i endel av det du skriver. Her er det bekkenløsning som har hindret meg i det ene og det andre, det verste er utvilsomt at jeg ikke har orket å leke så mye med sønnen min på 16 måneder:( Vi har ikke annet valg enn å vente, vente, vente, men den som venter på noe godt... Godt vi har forumet da, så kan vi klage litt, samt at tida går lit fortere når man har sitter og leser innlegg:D
Gjest 5 andre Skrevet 29. mai 2009 #6 Skrevet 29. mai 2009 Godt det ikke er bare meg Jeg er 32+4 i dag, og husker nå klart hvorfor jeg mente at enda et tett svangerskap var en dårlig ide :-/ Jeg venter nummer tre, en mnd før eldste blir 3. Har fått beskjed om å ta det helt med ro, noe som ikke er enkelt med to små i huset, selv om mannen er kjempeflink Har fått konstantert vekstavvik som må følges tett, og det i seg selv er en belastning. Vil at bayen skal kunne bli i magen lenge, men ikke for lenge for babyens beste. Håper alt bare nedrer seg på neste kontroll, og at snuppa har blitt passe stor igjen, He he. Vil i alle fall ikke at avviket skal øke.(-22%) På en annen side, har jeg gått overtidig to ganger før, og føler ikke for å gjøre det denne gangen. Skal prøve å kose meg etter beste evne i dette siste svangerskapet, og fortrenge at jeg er grusomt lei allerede :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 29. mai 2009 #7 Skrevet 29. mai 2009 Blæ... kjenner meg igjen nå ja... I går streika det på innsiden av ene låret mitt med stråling nedover som førte til at jeg ikke klarte gå mer... Da kjente jeg at det var nok. Nå, etter en natt med varmeflaske kan jeg gå igjen da, men lei er jeg vel uansett. 7,5 uker igjen her.
Gjest Skrevet 29. mai 2009 #8 Skrevet 29. mai 2009 Ja, det er deilig å klage litt av og til, letter på trykket det! :-) At jeg er gravid med nr 4 er på ingen måte imponerende, med mindre et er imponerende å klare å glemme prevansjonen for første gang i vårt 12 år lange samliv og tanke at jaja, skal nå mye til at en gang (med avhopp i siste liten) skal føre til graviditet...haha... Ok, kanskje litt imponerende ;-) Kan vel si det slik at de ordene jeg uttalte når testen var positiv ville skremt den mest innbitte sjøulken, hehe... Nå gleder jeg meg da til å få en til, skulle bare ønske jeg snart var ferdig!
Ooops I did it AGAIN Skrevet 29. mai 2009 #9 Skrevet 29. mai 2009 Alva.. DU har lov å være litt lei, selv om du "bare" er 30 uker.. Når du er ferdig har du gått gravid i 3 hele år på 6,5.. det er en bragd, synes jeg:) Jeg venter "bare" nr 2 ...på 12 år.. hehe. Er 37-6 og er ikke lei.. Annet enn at det er vanskelig å få hvilt seg siden nattesøvnen blir forstyrret hver gang jeg beveger meg;)
Gjest Skrevet 29. mai 2009 #11 Skrevet 29. mai 2009 Takk, det synes jeg også! At jeg har lov å være litt lei altså, hehe... Ja, det er blitt litt mye graviditet og amming nå de siste årene. Synes det er oftere jeg ikke kan ta ett glass vin enn at jeg kan ta ett de siste årene ;-) Her får 30-årene bli min glanstid i stede, da skal jeg kose meg med unger som begynner å bli store, reise og ha det supert! Graviditetene og småbarnstiden skal bare være et fjernt og noe fortrengt minne ;-)
Gjest thricane Skrevet 29. mai 2009 #12 Skrevet 29. mai 2009 9 8 7 6 5 4 3 2 1 FERDIG...... skulle ønske det var så enkelt gjort..... så skulle jeg tellet ned. 4 svangerskap på 7 år er imponerende, jeg er møkka lei etter 2, på 5 år. mulig gleden av å strutte rundt som gravid forsvant ned i do sammen med fokosten. krysser fingrene for at du får en flott fødsel i uke 37, og at jenta er klar for ankomst, og sover hele natta:)
Ooops I did it AGAIN Skrevet 29. mai 2009 #13 Skrevet 29. mai 2009 Der ser du.. blir tidlig ferdig;) Jeg er 36 og starter på nytt;) hehe.. Med en 12 åring i huset som er selvhjulpet i det meste blir det en overgang:) Men han er jo en ressurs da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå