Gjest Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Jeg er faktisk litt flau over at vi ikke har stått mer på her, men har bare ikke orket kampen. Er noen ting jeg mener barn _bør_ kunne når de begynner på skolen, og å knyte sko er en av de tingene. Vel, nå er nesten 1.klasse over, og han kan det ikke. Grunnen er at han blir fly forbanna hver gang vi prøver å vise ham dette og han skal gjøre det selv. Han får det ikke til (selvsagt ikke når han ikke øver!) og da slenges sko vegg i mellom og han vil absolutt ikke. Siden han størrelsesmessig er for stor til borrelås på skoene har han nå spirallisser i de han har, vi prøvde vanlige lisser og tenkte at nå måtte han jo bare, men vi endte opp med at han nektet å gå med dem :-/ Noen med noen gode råd her? Han er jo mer enn stor nok til å kunne lære seg dette nå synes jeg.
Dronningen! Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Få noen andre til å lære han... går som regel veldig greit:o)
Gjest Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Jaaaa... Det var ikke dumt du! :-) Kanskje jeg skal få mamma og onkelen hans på 10 år til å prøve litt i stede. Hmmm, godt mulig det vil fungere mye bedre ja :-) Tusen takk for godt forslag!
Dronningen! Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 En av mine nabogutter går i 1. klasse og foreldrene hadde prøvd lenge med skoknyting. De hadde faktisk prøvd hele sommerferien i fjor. Første uken på skolen øvde vi på dette og etter 4 dager knøt han skoene selv. For noen barn går det på tverke når foreldrene skal lære men så fort det kommer en annen går alt mye lettere:o) Lykke til..
Gjest Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 Takk for det! :-) Ja, dette har vi jo merket på flere ting, som å lære å svømme f.eks, ikke tale om at han ville når vi prøvde, men med farfaren... En dag, og så svømte han ;-) Noen ting tar vi kampen på da, f.eks måtte han lære seg å tørke seg selv etter toalettbesøk (bæsj), klare alt selv i garderoben i svømmehallen osv. Noen ting var heldigvis også enklere og han var mer motivert, så lære seg klokken, ukedager, måndene osv. Er mye de skal lære disse små, men det er jammen ikke lett alltid når de setter seg på tverke ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå