Gå til innhold

lystgassen forsvinner 1. juni. Nå fikk jeg fødselsangst.

Anbefalte innlegg

VI BURDE STARTE EN LANDSOMFATTENDE AKSJON

FOR LYSTGASS. Tror flere nå vil få fødselsangst når de tar bort lystgassen. Mange har hatt veldig god nytte av denne. Hvorfor finner kvinner seg i at dette blir gjort. Jeg fatter og begriper ikke at det i år 2009 går ann å ta bort lystgassen. Er det noen som brenner for denne saken. Hvem skal vi på virke, hva kan vi gjøre for at lystgass skal vere et must på alle fødeavdelinger og fødestuer. jeg skal iallefall kreve epidural når de tar bort lystgassen.

Fortsetter under...

Glemte å si at det ikke er alle sykehus den forsvinner på. Mente ikke å skremme noen som ikke har grunn til det. Uansett burde det vere likt på alle sykehus... Kommer til å savne lystgassen. Har hatt god nytte av den to ganger tidligere, men nå håper jeg på epidural som sagt.

Eller hva sier dere?

Unnskyld. Jeg er nok ikke i det rette forumet. Har nok ikke angst, men gruer meg veldig. Gruer meg så mye at jeg gråter når jeg tenker på hvor smertefullt det er uten lystgass. Ville bare skrive min frustrasjon et sted. Jeg får holde det for meg selv...

Nei, dette er nok ikke det rette forumet for deg, men jeg skjønner jo godt at du gruer deg, hvis du har hatt god effekt av lystgass tidligere. Snakk med jordmor om det! Så har du jo også, som du sier selv, epidural - det funker myyyye bedre enn lystgass! :) Du skal se at fødselen går kjempefint, selv uten lystgass. Lykke til!

• 2 uker senere...

Annonse

Om sykehuset du skal føde på har lystgass eller ei får du sikkert svar på av lege eller jordmor som du går til.

Jeg vet at en del sykehus har måttet kutte det ut pga for dårlig ventilasjonsanlegg. Gassen påvirker fort de andre i rommet om den ikke forsvinner raskt nok. Bl.a på fødselsforberedende kurs så fikk vi beskjed om å puste ut i masken også og ikke i ansiktet på far, for da kom han til å ha skallebank før ri nr3 var ferdig...

Det er fritt sykehusvalg i Norge, så om du har andre sykehus ikke altfor langt unna så går det jo an å sjekke de også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...