mamma og my Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 Hvor lang tid brukte dere på å bli gravide med nr to? Vi har forsøkt siden i sommer, hatt en sa, men dette tar tid... Fikk førstemann på første forsøk..
Torjus og Lones mamma Skrevet 28. mai 2009 #3 Skrevet 28. mai 2009 Vi brukte 2 år og 3 mnd på første, og har prøvd i ett år nå... Litt av et tempo, du...
verdens heldigste mamma Skrevet 28. mai 2009 #4 Skrevet 28. mai 2009 Vi var kjempeheldige med førstemann som kom på 3. forsøk, nummer to lar vente litt mer på seg, vi er i pp 9 nå. Lett å bli veldig utålmodig når vi har forventninger/håp om at det skulle gå like fort denne gangen.
FrøkenSprøken Skrevet 28. mai 2009 #5 Skrevet 28. mai 2009 Vi ble gravide med nummer en selv om vi hoppet av i svingen, brukte angrepillen en gang eller to, og prøvde å ikke ha sex uten kondom i "usikre" perioder. Vi hadde bare hatt sex i tre mnd da jeg ble gravid. Så ble jeg gravid to mnd etter at jeg hadde begynt å ha sex igjen etter fødselen, selv om jeg fullammet. Den gangen valgte jeg å ta abort. Forholdet skrantet, og jeg skulle fortsette å studere. Nå har vi prøvd i to mnd. Tror kanskje at jeg ble gravid nå på første forsøk, men at jeg mistet. Gikk minst en uke over, fikk svakt positiv test en morgen, men fikk sterke smerter og blødninger senere samme dag. Så har ikke prøvd så lenge vi da, men merker at det kan bli tøft dersom det tar tid denne gangen. Har liksom vært så "alt for fruktbar" tidligere...
LHHR Skrevet 29. mai 2009 #6 Skrevet 29. mai 2009 Altfor lang tid spør du meg. Hadde jeg vist at det skulle ta så langt tid hadde jeg startet prøvingen mye før!!! Ble gravid med nr 1 etter 4pp, og har nå holdt på i 9 pp. Nå blir det jo altfor stor aldersforskjell hvis / når det event. kommer noen flere..... Hadde et kjempe fint svanger skap og en fin fødsel så det var ikke helt det som holdt meg borte fra og prøve på nr. 2 tidligere. Men det var også veldig behagelig og bare være mamma til 1, men kjenner nå at jeg er ganske desperat for å bli gravid, og det er jo i seg selv ikke akkurat noe positivt. Så moralen er, ønsker du flere enn 1 barn og uten altfor stor aldersforskjell, burde man starte prøvingen når første mann er 1 år! Lykke til!
MathildeC Skrevet 30. mai 2009 #7 Skrevet 30. mai 2009 Vi begynte å prøve på nr 2 i mai i fjor, før jenta ble året, og jeg ble gravid i januar, dvs det tok 9 pp for meg. Første svangerskapet tok det 10 pp. Det er stress å vente, men husk, sjansene er kjempestore for at du snart blir gravid og får gå svangerskapet helt ut! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå