Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 Da er jeg endelig i gang med utredning!! Gynekologen tok prøver av meg (celleprøve, klamydia osv.), kjente litt på livmora og så tok han innvendig UL. Han så 3-4 eggposer på høyre side og en stooor på venstre side. Der er måneds egg sa han..hehe.. Eggløsning om 3-4 dager.. Stemmer ganske bra med mine beregninger det! Han sa at alt ser fint ut. Bortsett fra blodprøvene jeg tok på dag 22 hos legen min. Progesteron nivået mitt er lavt, verdi på 12. Det optimale er 20-30. LH verdien min på 6 var også litt rar sa han. Så jeg skal ta nye blodprøver på dag 21-23 og dag 1-3 (for å teste progesteron på nytt og hypofysen). Og så ga han meg en henvisning til samboeren min, slik at han også tester seg. Etter at mine blodprøver er klare og sambo sin sædprøve er klar, så skal vi inn til en samtale hos gynekologen for å snakke om resultatene og lage en plan videre. OM det ikke klaffer i sommer da... Han sa at han anbefaler oss å kose oss i sommer og prøve å lage baby..og så tar vi samtalen i august. Jeg spurte om pergo, men det ville han ikke gi meg. Så lenge jeg har eggløsning får jeg ikke det. I hvert fall ikke enda. Det var altfor tidlig sa han.
februar baby! Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 Så bra! Du virker mer optimistisk! Jeg har også litt lave progresteron nivåer, så bruker nå progresteron krem fra Ullevål sykehus. Da fik jeg en skikkelig fin el, hvis du skjønner..Det virket mer riktig ihvertfall.Progresteron er viktig for å holde på frøet og ha stabile sykluser. Så bra at dere har fått henvisning for samboeren din. Vår ble liggende i en skuff i 3 måneder før vi var klare Mannen min hadde jo en tett sædleder etter en infeksjon, så venter nå vi i spenning på neste s.prøve! Fikk medisiner av dr purvis og håper det har åpnet systemet,så det blir høyere antallog friske svømmere. Høres ut som du har en god gynekolog som tar dere på alvor og det er viktig. Håper vi klarer å slappe av i sommer og ikke tenke for mye på det! Er jo deilig åikke være gravid om sommern også
snoopy81+tigergutt+plomma ツ Skrevet 28. mai 2009 #3 Skrevet 28. mai 2009 Hei Egget!! Så bra at du har kommet i gang med utredningen nå! Håper gynekologen din finner ut av ting! Du har jo ihvertfall EL og det er jo bra! Og nå kanskje Anny kan hjelpe deg litt mer også? =) Jeg krysser fortsatt fingrene mine for deg!! klem
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. mai 2009 håper vi lykkes og snoopy Ja, nå er jeg mer positiv! Og i sommer skal vi kose oss masse og ha masse sex Fokusere mer på forholdet oss i mellom enn på babymaking... For nå vet jeg at hvis det ikke klaffer iløpet av sommern, så tar sambo en test og så skal vi få hjelp videre Foreløpig får jeg ikke noe for de lave nivåene mine.. Gyn vil vente å se de an litt.. Men, akupunktøren min satte en nål i øret mitt i dag, som skal være bra for hormonene Stabile sykluser har jeg..og EL kommer alltid i tide.. Så det kan ikke være så mye som galt..håper jeg.. :-P Jeg likte gynekologen veldig godt! Han var rolig, høflig og jeg følte meg veldig avslappet der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå