Trilletrill Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 Hurra, fikk svar idag og hadde ikke svangerskapsdiabetes heldigvis;)!!!! Så utrolig deilig, hadde litt for høyt blodsukker men får vel bare passe på frukt inntaket fremover. Har termin i slutten av Juli og gleder meg virkelig!! Skal bli deilig å leve som ikke gravid igjen;)
Sunnmøringen Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 Så bra!! Hvilken uke er du i? Skal ikke ødelegge gleden for deg, men svangerskapsdiabetes kan dukke opp i slutten av svangerskapet også hvis du er i faresonen. Jeg har tatt 3 glucosebelastninger i dette svangerskapet, negativ frem til uke 36. Men no har jeg altså fått påvist diabetes, ikke overraskende da jeg hadde det i forrige svangerskap også. Får streng oppfølging nå de siste 4 ukene. Anbefaler bare å vær forsiktig med kosten videre slik at du kommer i mål uten diabetes..Lykke til!!
tiltiderensom Skrevet 28. mai 2009 #3 Skrevet 28. mai 2009 Så bra :-) Har selv fått påvist svangerskapsdiabetes, og må gå på diett, måle blodsukkeret og i verste fall tilføre insulin pga litt forhøyet fastende blodsukker (ellers er det ganske bra resultat). Jeg synes jeg er nøye og påpasselig, spiser ikke sukker, spiser ofte og gjør det jeg klarer for å følge rådene, men med to små og hektiske dager er det ikke alltid lett... I forrige svagerskap fikk jeg det påvist i uke 36, denne gangen i uke 28.. blir fulgt veldig nøye opp. Det er jo fint for all del, men merker at denne tilstanden tærer på humøret. Ser veldig frem til å bli ferdig og meg selv igjen... Kos deg med måte resten av svagerskapet, håper du slipper unna :-)
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 28. mai 2009 #4 Skrevet 28. mai 2009 Jeg har heller ikke sv diabetes,men glukoseintoleranse. Det er forstadiet til sv diabetes. Lå helt på grensen etter glukosebelastningen jeg tok. Og har nå blitt fulgt nøye opp.Jeg spiser så og si bare sundt,og hver 3-4 t minst. Bl sukkret mitt er veldig bra,og jeg slipper insulin. Men,jeg har så og si kuttet alt som sukkerholdig mat og frukt med mye sukker. Dere andre som har sv diabetes..hva ligger fastende bl sukker på og hva etter 2t??? Fastende ligger jeg mellom 4-5 Etter 2t etter mat mellom 5-7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå