Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 Min mann har fødselsdepresjon,han er fullt klar over dette selv,og vi ser på alternativer for å få hjelp,finnes det noen der ute med erfaringer? Vi har et barn på 2år og et på 1,5mnd,han hadde depresjon også med det første barnet. Han distanserer seg fra barna og meg,vil helst være alene,eller sammen med venner. Han vil ikke finne på noe sammen med oss,og helst ikke være i nærheten av minstemann. Når et barna gråter blir han veldig irritert,og jeg er av og til redd for hva han kan gjøre. Vi har snakket om dette,og han sier selv at han er redd for hva han kan komme til å gjøre, hvis han blir alene med babyen over lengre tid (dette hvis barnet gråter). Det er heldigvis bedre nå enn da vi først kom hjem fra sykehuset,hans forhold til det største barnet er tilnærmet som før,og han kan ta opp babyen og bære hvis h*n gråter..Han sier også selv at han føler ting går bedre. Men jeg synes likevell dette er vanskelig.. Håper noen med lignende erfaringer kan svare og komme med gode råd.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 Dette hørtes ikke greit ut. Beklager- har ingen erfaring med dette da det er motsatt hos oss (jeg har fødselsdepresjon og han er veldig glad). Men av egen erfaring ville jeg oppsøkt hjelp så fort som mulig. De kan sikkert være behjelpelig på helsesatsjoenen eller så er det fastlegen som skal ta affære. lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå