Gå til innhold

Simo 487 vs Emmaljunga Scooter

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært og kikket på vogner, og står egentlig mellom Simo 487 og Emmaljunga Scooter.

Scooter'n er jo litt mindre, men Simo'n har full liggestilling og litt lunere kalesje syns jeg.

Men så leste jeg på barnevognguiden at noen syns at den bratteste sittestillingen på simo'n var bra nok sittestilling... Noen som har noen formening om det?

Målet er at den nye vogna vi skal ha blir litt mindre/enklere å bruke enn Emmaljunga City Cross.

Håper noen har lyst til å hjelp

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140174002-simo-487-vs-emmaljunga-scooter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har faktisk begge disse. :)

Det kommer litt an på hvordan du tenker å bruke den, og hvor gammel babyen er. Skal du kun gå i bygater og på kjøpesenter, er Simoen fin, og den er kjempegrei å frakte med seg i bil etc. Veldig grei å manøvrere, og stort pluss for full liggestilling. Jeg kjøpte den fordi jeg ønsket full liggestilling i sommer til babyen vår, som nå er sju mnd gammel. Vi hadde den med til Syden - kjempegreit. Enkel å slå sammen. Jeg regner imidlertid med at denne vogna er håpløs på vinterføre! Vi bor i Nord-Norge, og små, svingbare hjul framme er nok en dårlig kombinasjon med snø og hålke. Den har heller ikke det samme vanntette stoffet som de andre Simovognene, stoffet er helt tydelig mye billigere.

Imidlertid har jeg begynt å bruke scooteren endel også allerede nå, selv om den ikke har full liggestilling, for jeg synes den er kjempebra! Utrolig lett og smidig å trille på tur, og det er jo kjekt med fire hjul også - det kan bråke litt med de to svingbare hjulene på 485/487 (vi har fjorårets 485). Kalesjen kunne vært litt større og fastere i fisken. Dette skulle være "vintervogna", men vi kommer nok til å bruke denne i det daglige, og Simoen på tur/reise (vi kjører endel og besøker besteforeldre etc). Scooter har også et regntrekk som er mye mindre og lettere håndterlig når det ikke er i bruk enn 485.

Jeg skjønte ikke helt spørsmålet ditt ang sittestilling/liggestilling på Simoen?

Konklusjonen må være at jeg er fornøyd med begge to, men skulle jeg hatt bare én vogn, måtte det blitt scooteren pga regntrekket og ikke minst vinteren.

Takk for flott utfyllende svar!

Det jeg mente med sittestillig på simo'n var at noen mente den var for tilbakelent. Sikkert at barnet blir liggende litt for tilbakelent når den er reist opp fullt.

Jenta mi er 15 mnd gammel, og vi bor i Oslo. Blir jo ikke sååå mye snø her til neste år tipper jeg. Og da er det jo evt bare å ta frem city crossen sånn sett. Blir til asfaltbruk, og litt harpakket grus.

Men det står på simo sine sider at trekket skal være vanntett. hmmm...

Jeg synes sittestillingen i Simoen er grei.

Jeg vet ikke hvor på Simos hjemmesider du finner at vogna er vanntett? Jeg finner dette: "Som eneste barnevognsprodusent på markedet kan vi si at en Simo-vogn faktisk er vann- og vindtett! (Kombi, Duo og Sport)" - dvs at reisetrilla ikke er nevnt. Det står ikke noe om det på infoen om reisetrilla - som jeg kan finne, i alle fall. Jeg kan uansett ikke fatte og begripe at det stoffet der skal være vanntett.

Bor du i Oslo, bare triller på asfalt og hardpakket grus, og har en alternativ vogn for dager med snø, burde Simoen funke helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...