Gå til innhold

Drammen sykehus - noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har født der 2 ganger og vært fornøyd begge gangene. Eneste jeg kan klage over er at maten er elendig (brødskiver til 3 måltider pluss en varm måltid, alt må hentes selv). Synes ikke brødskiver holder når en skal få i gang melkeproduksjonen, pluss at jeg ble fryktelig sulten etter fødselen og brødskiver var ikke mettende.

Jeg likte godt jordmødrene, synes de tok godt hensyn til meg og mine ønsker (hadde levert ønskebrev før fødselen, som ble skannet inn i journalen og lest opp av personalet før de kom inni fødestuen). Det var ikke lystgass i fødestuen, noe jeg kunne tenkt meg å bruke. Fikk epidural, men det var for sent. Måtte presse før de fikk satt medisinen. Hadde god samtalen med jordmorstudenten som tok imot babyen (jeg hadde sagt på forhånd at studenter kunne være med på fødselen) etterpå da jeg opplevde fødselen mye mer vondt enn jeg forestilte meg. Da gikk hun gjennom partogrammet med meg og det hjalp veldig.

Barnepleierne på barsel. Ja, noen av dem er verdt sin vekt i gull, andre... Jeg hadde for de meste helt fantastiske barnepleiere som hjalp meg veldig med ammingen. Fikk god støtte her, særlig når de sa babyen ikke la på seg som hun skulle og måtte få tillegg, noe jeg synes var fælt. (Følte meg som en dårlig mor som ikke kunne lage bra nok melk til babyen - veldig hormonell var jeg.)

Bortsett fra maten, så er jeg fornøyd. Bare spør om det er noe du tenker på, så skal jeg hjelpe deg hvis jeg kan.

Lykke til med fødselen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...