Gå til innhold

Positiv el.test, men ingen temp.stigning?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde positiv el test mandag, negativ tirsdag men med masse el.slim. Derfor tror jeg at jeg hadde eggløsning tirsdag. Men når jeg ser på temperaturen min, så har den bare steget 0.2-3 grader, derfor får jeg ingen "strek" på charten min, eller en "påvist eggløsning"...

Hva tror dere? Har jeg hatt eggløsning likevel? Tenkte den kanskje var utsatt, men rart å få positiv el.test mandag... ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Temping e sikrere enn el tester altså...for "dip"en komme jo etter eggløsning... Så kanskje kroppen har prøvd å slippe et egg og ikkje "rakk" ...?!?? Hm...men, antar du har "sikra perioden" så du får bare tempe videre og se om det skjer noe mer. Evt. noter ned at du hadde pos. eltest, i tilfelle noe aent har spilt inn på tempen din. Det kan jo og skje da :)

Skrevet

min chart er mest følsom for eggløsningsslimet tror jeg.... for eggløsning kommer ikke opp før jeg har skrevet inn eggwhite flere dager på rad...

Tempen min stiger heller ikke så mye ved e.l

Fra 36.7 - 37.0

Men den kan stige litt til i dagene som følger.... er viktig å følge med på om den holder seg høy, da vet du at du har hatt e.l ...

Skrevet

God info!! Får temper i posten i mårra el lørdag tenke eg, så! Då begynne eg og!! Thank you! :)

Skrevet

Takk for god info begge to!!

Jeg har bare hatt en dag med slim, som jeg har merket iallefall. Men jeg får vel bare tempe videre og se om det stiger sakte men sikkert, eller at den iallefall holder seg på 37 - 36,9 videre.

Får bare kose oss i hele helga også for sikkerhetsskyld! ;)

Vi får håpe det klaffer nå ja! :o)

Skrevet

Ang temping og diverse. Har prøvd dette billigstrimmelgreiene, men det hele er ganske uklart synes nå jeg og vurdere å begynne å tempe, hvor får vi tak i en temper og følges det skjema med så jeg kan følge med litt??

Skrevet

Du kan bestille termometer på babyornot.no (må ha to desimaler) og tempen kan du legge inn på www.fertilityfriend.com, så blir den tolket der :)

Skrevet

Temper dere på bestemt tid i døgnet?

Jeg tar tempen hver morra før jeg står opp, har ladycomp. Får temp på 35,95 etc. Ikke øket nå særlig etter den sa fra at jeg hadde EL for noen dager siden,hvilket jeg selv kjennet at jeg hadde også så det stemte jo bra, Trodde tempen skulle stuge litt etter EL... ??

Skrevet

jeg temper med det samme jeg står opp. Har bare vanlig temp.måler med 1 desimal...

Men nå har jeg fått opp stipla kryss på charten min på fredag. Merkelig, for jeg har ikke hatt el.slim siden tirsdag da jeg tror jeg hadde el... Tempen steg som sagt 0,2-3 gr etter tirsdag (til 36,8-9...), men steg mer lørdag..og holder seg nå på 37,3-4...

Kan være noe er litt tullete pga pergotime som jeg har tatt denne pp.

Tempem skal stige litt etter el ja, og jeg TROR at om bare den stiger LITT men holder seg stabil, så viser tempen at du har hatt el.

Ladycomp har jeg aldri brukt, høres som en god ting å bruke.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...