Gå til innhold

Grrrrrrrrrrr...vekta står stille. Noen som kan hjelpe meg?


Hanne Pannekake

Anbefalte innlegg

Holder på med mitt egenkomponerte lavkarbo-opplegg og har gått ned fra 93,7 til 88 (på to mnd), men nå står det helt stille. Veit ikke hva jeg skal gjøre:(

 

En vanlig dag ser ut som dette her:

 

Frokost: 1 skive rugbrød med makrell i tomat og avokado

Lunch: Kyllinglår med salat

Mellommåltid: Rugbrød eller liten omelett

Middag: Kokt torsk med smørsaus, blomkålstappe og grønnsaker

Kveldsmat: 1 skive rugbrød + 1 gl rødvin

 

Drikker kun masse vann og kaffe

Trener ikke regelmessig, men tar meg 2 gåturer hver uke på ca 1 time, samt holder på i hagen, pusser båt og vasker hus. Føler jeg er aktiv hver dag, men presser meg ikke.

 

 

Kan noen hjelpe meg tips, råd eller motivasjon?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det ser ut som du spiser litt lite ? Du burde kanskje ha et mellommåltid mellom frokost og lunsj.

Ser også ut som du får i deg for mye karbo i forhold til at du kjører lavkarbo (jeg har ikke veldig peiling på lavkarbo, men det blir jo en del brødskiver i ditt daglige inntak + rødvin).

 

Hvor lenge har det stått stille, og har du utskeielser i helgene ?

Jeg tror det er viktig å ha en dag i uka hvor man spiser litt ekstra, få litt kick på forbrenningen.

 

Har du prøvd å føre det du spiser for å se hvor mange kalorier du får i deg ? På vektklubben.no kan du gjøre det gratis og man kan bli forundret over hvor mye kalorier det er i mange matvarer.

Man bør ikke spise under 1300 kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Føler ikke at jeg spiser for lite, for jeg er aldri sulten, men man vet jo heller ikke.

 

Har lurt litt på det der med rugbrøene (det er de danske tynne) og skal prøve å kutte de ut. Røvinen blir det værre med;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med lavkarbo er at du ikke kan kombinere mange måltider med så mye karbohydrater som brød (lav-kalori) og måltider med fet mat og sauser (lav-karbo), for da kommer du ikke i ketolyse, og legger faktisk på deg av fet mat.

 

Dersom du kutter ned til 1 skive brød og muligens ett knekkebrød per dag, og isteden spiser noe annet, f.eks. 1/2 avocado med 1 ss skagensalat som topping, så vil du nok gå mer ned :).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bør bevege deg mer/bruke mer energi enn du skisserer over her :)

 

ikke løpe 1 mil hver dag!!!

 

flere måter å gjøre det på:

 

1. øke antall økter per uke

2. øke lengden på de 2 gåturene du allerede har

3. og eller øke intensiteten på de gåturene du har

 

det hele er snakk om å øka antall kcal du forbruker hver dag. og det bær gjøres litt gradvis. Sjelden det er suksess særlig lenge å plutselig begynne å spreng-trene og bruke all fritid på det. Øke gradvis, både antall minutter og intensiteten på de øktene du har

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...