Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Då har vatnet gått, men ingen rier.Tips for å få litt fortgang på ting? Har lyst å komme igang av meg sjølv (altså ingen drypp)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med du har ringt til føden? Man skal alltid ringe føden ved vannavgang uten rier i forkant. Ikke noe annet å gjøre enn å vente er jeg redd. Ikke finn på å ha sex eller noe (som ofte er rådet for å få fortgang i ting), for det øker infeksjonsfaren! Hadde det på samme måte i fjor sommer da jeg fødte. Riene kom etter ca 8 timer.... Lykke til!

Skrevet

har ringt føden ja, og skal inn til sjekk ca kl 15. Sitte å vente er kjedelig... Gløymde selvfølgelig å spørre om kva eg kan og ikkje kan gjere. Hodet er festa.

Skrevet

Tja du kan jo sette inn et klyx da (klyster), det sies å sette ting i fart, så får man jo "tømt" seg før strabasen også.. Ellers vil jeg tro det er viktigst å slappe av, man trenger jo alt av krefter og litt til når man skal føde! Lykke til!!

Skrevet

HEI!

Mine to fødsler har begge startet med plutselig vannavgang! Det er spennende...!

Begge gangene har riene så smått begynt etter noen timer , kanskje etter 4-5 timer. Har veldig tro på at bevegelse hjelper! Selv måtte jeg ligge helt til hodet kom ned pga ikke festet, men du er jo heldig og kan være mer aktiv.

Jeg ville ha gått rolig rundt, vugget med bekkenet og sett hvordan det utvikler seg.

Lykke til - du må oppdatere oss!

Hilsen en som har sneket seg inn fra 1.trimester...hehe!

Skrevet

då skal eg inn på kk snart, så slepp eg å uroe meg meir. Håper alt er bra og at ting kjem igang snart

Gjest Sauen er poppeklar!
Skrevet

Hvis du er i form til det kan du jo prøve å ta deg en liten tur eller gjøre noe i huset, det pleier å få fortgang i ting. Når riene mine begynte sist gikk jeg i trapper (bor i 13 etasje - gikk ned trappene og tok heisen opp maaange ganger, midt på natta, hehe) og gikk milevis turen mellom kjøkkenet og vaskerommet=P

Skrevet

er no heime etter å ha blitt sjekka for div. Vart og strippa, så no har eg begynt å få rier. MEN: kor lenge skal dei vare og mellomrom før dere tar kontakt med føden? Er 2.gangs. Ikkje så tett endå, ca 5-7 min på 50 sek, men lurte på kor lenge eg skal prøve å holde ut.... Har det foreløpig heilt fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...