Gå til innhold

Vaksinasjon, en tabusone

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er rart dette med hvor emosjonelt overbeviste vaksineforkjempere er. Det er nesten som det henger noe religiøst over det hele og at vaksinering av barn fra like etter at de er fødte er en slags innvielse til et livslangt avhengighetsforhold til helsevesenet, som en dåp.

Det er interessant å filosofere over dette forholdet. Det har vært pekt på at en viktig grunn til barnevaksinasjonsprogrammene rundt omkring i verden, er nettopp å "fange" opp klienter til legemiddelindustrien og helsevesenet.

Hva vil skje dersom millioner av foreldre ser at deres uvaksinerte barn vokser opp med en overlegen helse og ikke har bruk for hyppige legebesøk og medisiner? Jo, det vil bety profittap i milliardklassen for legemiddelindustrien og tap av inntekter og prestisje for leger og andre i det såkalte helsevesenet.

Det har gjennom mange år blitt ført en dyktig gjennomført propagandakampanje for å hjernevaske folk med konseptet at mennesker har skrøpelige kropper som ligger helt åpen for invasjon av mikroorganismer som skaper sykdommer, og at det er helt nødvendig med menneskelig intervensjon i form av brygg blandet med virus og bakterier fra både mennesker og dyr, kultivert på dyrevev eller abortert menneskevev og mikset med en sunn blanding av aluminium, frostvæske, formaldehyd m.m. Helt ufarlig, hører vi...

Det sies at vi ville hatt mange flere alvorlig syke barn uten vaksinering. Den som bruker tid og setter seg bitte litt inn i det omfattende område vaksinering er, vil finne at dette ikke er sant, tvert imot. Nesten alle sykdommene som det vaksineres for hadde gått tilbake med minimum 90% før vaksinene kom.

Smart manipulering av data for å forsvare vaksinering har gjennom tiårene blitt tatt i bruk og det har fungert perfekt. Vi har idag en situasjon der nesten ingen vanlige folk stiller spørsmål om vaksiner er sikre og effektive. Det blir tatt som en selvfølge.

Hvorfor er det i en økende grad slik at stadig flere barn og voksne utvikler en rekke nye sykdommer og lidelser hvis vaksinene er så effektive og sikre? Jeg kan kort nevne i farten: astma/allergier, intoleranser, autisme, diabetes, ADHD og lærevansker..

Noen av disse, samt andre sykdommer har sannsynligvis kompliserte og sammensatte årsaker, men disse og mange flere er stadig satt i sammenheng med vaksiner. At vaksiner kan være en viktig bidragsyter til plagene er ikke vanskelig å se.

Hvor lenge skal vi være en naiv flokk som villig følger med over kanten? Våkne opp! Begynn å let litt i dokumenthaugene, det er alt for mye vi ikke får høre på helsestasjonene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så enig! Oppfordrer alle til å sette seg grundig inn i problemstillingene rundt vaksiner innen de gjør et valg. Det meste av det helsesøstre og leger kommer med er tatt rett fra reklamebrosjyren til FHI. Det holder ikke!

Kjekt å se at flere kommer inn på sidene her med sine tanker! Kanskje saueflokkmentaliteten er i ferd med å løse seg opp?

Skrevet

ja vi kan jo håpe, bra innlegg forresten, jeg tror at folk våkner gradvis, men de som ikke tør ta ansvar for seg selv må desverre fortsatt betale prisen det er å underkaste seg andre....og den er relativ kostbar...

• 1 måned senere...
Skrevet

Flott innlegg. Jeg tror fler og fler våkner, men det tar tid. Da jeg oppdaget dette forumet i 2006 var det rimelig stille her på vaksinedebatten....med noen faste travere. Nå er det flere aktører for og imot, livligere debatter og mye mer dynamisk.....så noe skjer. Og godt er det.

Skrevet

Jeg har vært her siden 2002, og da kunne en skrive innlegg uten å måtte logge seg inn først. DA var det mye mer liv på denne debatten.

Siden den tid har aktiviteten her gått i bølgedaler. Det samme har meningen om vaksiner. Helt fra at nesten alle innlegg er for vaksiner til at alle er i mot. Jeg tror det kan være lurt å lese det som står her med en viss skepsiss. En ser hele tiden at "fakta" blir konstruert, både for og mot argumenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...